باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه 19 آذر 1395
خانه » مقالات کارآفرینی » دانلود مقاله کارآفرینی تاسیس دبستان غیرانتفاعی

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله کارآفرینی تاسیس دبستان غیرانتفاعی

دانلود مقاله کارآفرینی تاسیس دبستان غیرانتفاعی از سری مقالات کارآفرینی با 47 صفحه و فرمت اجرایی WORD

تاسیس دبستان غیرانتفاعی موضوعی است که می خواهیم ار نظر کارآفرینی در مورد آن مطالبی را بگذاریم. مقاله طرح احداث دبستان غیر دولتی از 4 فصل تشکیل شده است که در زیر عناوین این فصول را می توان مشاهده کرد :

  • در فصل اول کلیات طرح راه اندازی دبستان غیر انتفاعی بیان شده است.
  • دومین فصل به چگونگی روش انجام کار اشاره کرده است.
  • امور مالی طرح تاسیس دبستان غیرانتفاعی موضوع فصل سوم از این مقاله می باشد.
  • و در آخرین فصل که فصل چهارم می باشد پیشنهادات و نتیجه گیری از احداث مدارس غیر انتفاعی ذکر شده است.

تاسیس دبستان غیرانتفاعی

هر جامعه برای بقای افراد خود و تداوم حیات (فردی = احتماعی)، ناگزیر به رفع برخی نیازهای اساسی، نظیر نیازهای اقتصادی، زاد و ولد، آموزش و پرورش و ایجاد نظم و امنیت عمومی بوده است و لذا در جریان رفع این نیازها به تدریج نهادهایی نظیر خانواده، آموزش و پرورش و … تشکیل شده اند. از بین نهادهای اجتماعی، نهاد آموزش و پرورش قدمتی چند هزار ساله دارد. هر نظام آموزشی و پرورشی در بعد پرورشی وظیفۀ هدایت رشد همه جانبۀ شخصیت پرورش یابندگان خود را در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنان و در بعد آموزش، وظیفۀ تسهیل یادگیری طی تدبیری از پیش طرح ریزی شده را به عهده دارد.

در شرایط کنونی در کشورهای گوناگون، نظر آلمان، انگلستان، استرالیا، نیجریه، ماداگاسکار، اندونزی، چین، کره جنوبی، مالزی و … ترکیب های متفاوتی از مدارس دولتی و خصوصی از کودکستان گرفته تا دانشگاه رسالت های آموزشی و پرورشی جوامع خود را بر عهده دارند.

در کشورهای پیشرفته، بخش خصوصی به اشکال متعدد تحت قوانین و آیین نامه های خاص اقدام به راه اندازی و ادارۀ مدارس و دانشگاه های خصوصی می کنند در ایران نیز آموزش و پرورش پیشینه ای کهن دارد. ولی تأسیس مدارس ملی که نمونه ای از مدارس خصوصی است (و تا اندازه ای هم با مدارس غیرانتفاعی امروزین شباهت هایی دارد) به اواخر دورۀ قاجار باز می گردد. به هر حال از بدو تأسیس مدارس خصوصی از پیش از انقلاب اسلامی، فراز و نشیب های زیادی در افزایش و کاهش استقبال آحاد جامعه از این مدارس وجود داشته است.

مقاله کارآفرینی تاسیس دبستان غیرانتفاعی

مقاله کارآفرینی تاسیس دبستان غیرانتفاعی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1367 بحث هایی بر سر ضرورت یا عدم ضرورت تشکیل مدارس غیردولتی در گرفت و در نهایت، در این سال (1367) مجلس شورای اسلامی وقت، قانون تأسیس و راه اندازی مدارس غیردولتی را در قالب مدارس غیر انتفاعی به تصویب رساند. این مدارس بر اساس مصوبۀ مجلس شورای اسلامی، به عنوان مدارسی معرفی شدند که برای تأمین بخشی از هزینه های خود و تهیۀ امکانات، از دانش آموزان شهریه دریافت می کنند.

با گذشت چند سال از تصویب و تأسیس مدارس غیرانتفاعی، به نظر می رسد که در شرایط کنونی، بستر لازم و مناسبی برای ارزیابی این مدارس توسط افراد جامعه فراهم شده است. همراه با بحث مربوط به گروه ها، نهادها و طبقات اجتماعی در سطحی خردتر، هر گروه یا نهاد یا طبقۀ اجتماعی را می توان متشکل از عناصری موسوم به افراد تلقی کرد که بر پایۀ نیازهای مشترک گرد هم آمده اند.

علاقه وافری در بین محققان وجود دارد که با بررسی نگرش های افراد نسبت به پدیده های مختلف (از جمله کلیسا، بیمارستان ها و آموزش و پرورش) زمینۀ بروز رفتارهای حال و آیندۀ آن ها را نسبت به همین پدیده ها بهتر متوجه شوند. در مجموع، به مبنای ابعاد آموزشی و پرورشی و اقتصادی و اجتماعی نظام های آموزش و پرورش در سرتاسر دنیا، به نظر می رسد که گرایش های نگرشی در میان افراد جامعه بر مبنای همین چهار بعد نیز قابل بررسی است. در میان تنوع مدارس در قالب مدارس دولتی و غیرانتفاعی در کشورهای مختلف، نظریات، ایده ها و نگرش های متعددی نیز نیسبت به عملکرد مدارس مختلف وجود دارد. مدارس خصوص (در خارج از ایران) و مدارس غیرانتفاعی (در داخل ایران) تقریباً در اغلب کشورها به اشکال مختلف واکنش هایی را برانگیخته است.

RIAL 40,000 – خرید
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز