عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه 16 آذر 1395
خانه » مقالات اقتصادی » دانلود مقاله تاثیر اقتصاد بر آموزش از راه دور

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله تاثیر اقتصاد بر آموزش از راه دور

دانلود مقاله تاثیر اقتصاد بر آموزش از راه دور با 45 صفحه و فرمت اجرایی Word

در این مقاله قصد دارد تا وضعیت اقتصادی و انگیزه پیشرفت و آموزش از راه دور «Distance Learning» معلمان را بررسی کنیم. شاید برای شما این سئوال پیش بیاید که اصلاً آموزش از راه دور چیست؟ خب ساده ترین و روان ترین جواب این است که یک شخص بدون این که سر کلاس (به شکل سنتی) حضور ندارد و از تکنولوژی ها مانند رایانه به کسب علم می پردازد. البته این روش معایب و مزایی دارد که به آن در ادامه می پردازیم، ولی شما فکر کنید که در یک روستا که امکانات مانند نبود مدرسه مجهز، یا تجهیزات کم، کمبود آموزگار و حتی فاصله زیاد، باعث می شود که شخص نتواند درس بخواند و پیشرفت علمی داشته باشد. و از طرفی دیگر هزینه زیاد امکان استفاده از آموزش دیدن از راه دورا را ندارند.

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر شد مقاله در مورد بررسی رابطه بین اقتصاد و آموزش از راه دور می باشد که به طور مفصل در این راستان مطالبی آمده است. کل این مقاله در قالب پنج فصل تقسیم شده است که ما مطالب مهم هر فصل را به شما عزیزان می گوییم : فصل اول کلیات تحقیق نام دارد که در آن تعاریف و توضیحاتی کلی در این باره شده است. در فصل دوم که مبانی نظری و پیشینه پژوهش عنوان آن است، مباحث تخصصی تر را بیان کرده است. همچنین در سومین فصل (روش شناسی) که از نامش پیداست روش تحقیق و پژوهش مربوطه را ذکر کرده است. در ادامه و در چهارمین فصل یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها جداول مربوطه به موضوع مورد بحث ما را همراه با توضیحات، به آن ها اشاره کرده است. و در آخرین فصل یعنی فصل پنجم، بحث و نتیجه گیری کلی پرداخته شده است.

آموزش از راه دور معلمان

بررسی رابطه میان اقتصاد معلمان و گرایش به آموزش از راه دور  از جهات مختلفی حائز اهمیت است ، هنگام توصیف اقتصاد معلمان ضروری است که زمینه‌های اجتماعی آن توجه شود. هر فرد تلاش می‌کند به نحوی به وظائف مورد نظر خویش عمل کند ولی از آنجا که این امر در یک محیط اجتماعی اتفاق می‌ افتد. مفاهیمی از قبیل تشریک مساعی ، رقابت ، تشکیل گروه ، اهداف گروه و پیشرفت گروهی نیز مطرح می‌ شود.

در میان آثار اجتماعی اقتصاد معلمان می‌ توان به آثار مثبت اجتماعی آن اشاره کرد که مورد توجه بیشتری قرار می‌ گیرند. با توجه به اینکه بیشتر افراد جامعه موفقیت در انجام وظائف را یک هدف مثبت در نظر می‌ گیرند و در این زمینه تلاش می‌ کنند در نتیجه به آثار مثبتی از قبیل فزونی انتظار موفقیت های بعدی غرور و صلاحیت بیشتر دست می‌ یابند. بنابراین موفقیت دارای آثار مثبت اجتماعی است.

تربیت و پرورش نیروی انسانی را می توان از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت جوامع در تمامی زمینه های علمی، اجتماعی و فرهنگی به شمار آورد. برای رسیدن به این اصل مهم و اساسی، سرمایه گذاری در بخش آموزش و توسعۀ آموزش عالی ضروری است. عوامل متعدد، از جمله محدودیت ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، عدم توزیع عادلانۀ امکانات و رشد جمعیت، مانع از آن می شود تا امکان تحصیل در مقاطع عالی تحصیلی در اختیار همگان قرار گیرد : از این رو، توجه به شیوۀ آموزش باز و از راه دور ضرورت می یابد.

این نظام آموزشی، در هر کشور، بر اساس مقتضیات آن کشور تأسیس می شود. از جمله در آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و ژاپن، مسئله آموزش و تداوم آن برای بزرگسالان و آشنایی با علوم و فنون جدید، در استرالیا، پراکندگی جمعیت، در کانادا، بعد مسافرت و دسترسی نداشتن داوطلبان به مراکز آموزشی، در چین و هندوستان، تراکم جمعیت و کمبود ظرفیت مراکز آموزش عالی و محدودیت بودجۀ آموزشی، در پاکستان و ایران، کثرت داوطلبان، نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص و تعمیم آموزش عالی، در بیشتر کشورهای آفریقایی، نارسایی مؤسسات آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی و مشکلات اقتصادی از عوامل راه اندازی این نظام آموزشی به شمار می روند.

با توجه به ویژگی های نظام آموزش از راه دور، کشورهای بسیاری برای نیل به اهداف آموزشی، اقتصادی و به طور کلی توسعۀ همه جانبه، به سوی استفاده از نظام آموزش از راه دور روی آورده اند و دانشگاه هایی با استفاده از این نظام آموزشی تأسیس کرده اند. این دانشگاه ها به سبب وسعت عمل و تعداد دانشجویان به «ابر دانشگاه ها» معروف شده اند و حداقل صد هزار دانشجو در آنها مشغول به تحصیل هستند. اهمیت وجودی نظام آموزش از راه دور در سطح بین المللی چنان آشکار شده است که انجمن های مهمی چون انجمن بین المللی دانشگاه های باز(LAOU)، انجمن آسیایی دانشگاه های باز (AAOU) و انجمن هایی در اروپا، آمریکای لاتین و آمریکا تأسیس شده است.

بدیهی است که حمایت دولت ها از برنامه های آموزش از راه دور بدون قید و شرط نیست. این نظام آموزشی به علت داشتن قابلیت های لازم در جهت یاری دولت ها برای نیل به توسعۀ ملی و برنامه های مصوب، با سهولت و هزینۀ کمتر، دولت ها را به سوی استفاده از این نظام آموزشی ترغیب می کند. مطالعات نشان داده اند که با استفاده از این نظام آموزش، بعضی کشورها به برخی از اهداف ملی نایل آمده اند. مثلاً در چین، هدف های عینی آموزش از راه دور نیازهای اقتصادی در حال توسعه را در نظر دارد و در برنامه نوسازی ملی شرکت می کند. در تایلند در دانشگاه سوخوتای تاماتیرات در حفظ و توسعۀ فرهنگ منطقه ای، از طریق تولید کتاب های درسی با کیفیت بالا به زبان تایلندی روش مؤثری بوده است. یا در ترکیه در واکنش به آشفتگی های سیاسی و هرج و مرج های اجتماعی سال 1970، دانشگاه آناتولی پاسخی به جهتگیری سیاسی مطرح شده در اعلامیۀ آموزش عالی ترکیه است.

آموزش از راه دور

آموزش از راه دور

امروزه کاستی های موجود در زمینۀ آموزش و پرورش، نه تنها به دلیل استخدام نکردن به تعداد کافی است، بلکه نتیجۀ ضعف صلاحیت معلمانی است که دوره های آموزشی لازم را نگذرانده اند. این مشکلات در بعضی موارد از طریق ارتقای سطح آموزش اولیۀ معلمان و در موارد دیگر، از طریق برقراری آموزش های بعدی و ضمن خدمت معلمان برطرف می شود. اما افزایش مهارت تدریس معلمان، به دو دلیل مهم بسیار مشکل است. اول آنکه بسیاری از مدارس ابتدایی مناطق محروم در فاصله های دور از مؤسسات تربیت معلم یا مراکز آموزشی ضمن خدمت قرار گرفته اند و دوم آنکه معلمان نمی توانند کلاس و خانوادۀ خود را رها و در این دوره ها شرکت کنند. اما می توان این مشکلات را با آموزش از راه دور رفع کرد. این نوع آموزش برای همۀ معلمان فرصتی طلایی فراهم می آورد تا با استفاده از آن، دانش خود را به نحو احسن تقویت کنند و ارتقا دهند.

در گذشته های نه چندان دور این امکان کم و بیش برای بسیاری از ملت ها وجود داشت تا پشت درهای بسته و با حداقل ارتباط با جهان نه تنها بقا یابند بلکه به پیشرفت های قابل ملاحظۀ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره دست یابند. اما عصر ما دیگر شباهت چندانی به آن دوران ندارد. در این دوران، ارتباطات الکترونیکی گسترده همراه با انفجار اطلاعات ما را در شرایطی قرار داده است که ناچاریم، خاسته یا ناخواسته، حصارهای گوناگون اطراف خود را در هم شکنیم و با جهان به سرعت در حال رشد و تحول به گفتگو و تعامل بپردازیم. گفتگویی که نتیجۀ آرمانی آن تبادل آزاد و بدون مانع اطلاعت بین ملل و اقوام مختلف است. این روند در نهایت و در شکل آرمانی و کمال یافته خود می تواند به نقل و انتقال آزاد انسان ها، منابع طبیعی، سرمایه، اطلاعات و آموزش در سطحی جهانی منتهی شود.

نظام آموزش باز و از راه دور نیز، یکی از پویا ترین و با انعطاف ترین نظام های آموزشی، از این جریان اجتناب ناپذیر جهانی راه گریزی ندارد. اجرای اصولی این نظام در مقیاس کوچک و محدود از پیشرفته ترین نظام های آموزشی سنتی نیز گرانتر تمام می شود، از این رو، تنها راه حل برای ایجاد نظام های آموزش باز و از راه دور استفاده از قانون تولید انبوه و کار در مقیاس وسیع است تا به یک کاسه کردن تلاش ها، سرمایه ها و تجارب هزینه های سرانه، که عمدتاً مربوط به سرمایه گذاری های زیربنایی، جذب و تربیت نیروی متخصص آموزشی و پژوهشی و تولید مطالب درسی مطلوب است، کاهش یابد.

بدون تردید جهانی شدن آموزش باز و از راه دور بدون ایجاد پیش زمینه های لازم امکان پذیر نیست. برخی از این شرایط عبارت اند از : توانایی های فناوری یکسان یا حداقل مشابه، تجزیه و تحلیل نیازهای فراگیران، ایجاد فرهنگ همکاری، تربیت نیروی انسانی ماهر، ترویج و آموزش یادگیری مستقل، ایجاد تفکر لازم برای همکاری منطقه ای و جهانی، و ایجاد فرصت لازم برای برخورد چهره به چهره و غیره.

از سوی دیگر، تحقق این روند در نظام آموزش باز و از راه دور با چالش های جدی و متعددی نیز رو به رو است. برای مثال، سطوح متفاوت رشد فناوری در کشورهای پیشرفته، در حال پیشرفت و رشد نیافته، دسترسی نابرابر به منابع آموزشی، مشکلات موجود در کنترل کیفیت آموزشی در سطحی جهانی، سطوح متفاوت اجتماعی و اقتصادی ملل مختلف، تفاوت های فرهنگی و احتمال نفوذ نیات سلطه جویانه و استعماری قدرت های بزرگ در این روند.

RIAL 40,000 – خرید

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز