اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه 16 آذر 1395
خانه » مقالات ورزشی » دانلود مقاله انعطاف پذیری بدن و تمرینات کششی

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله انعطاف پذیری بدن و تمرینات کششی

دانلود مقاله انعطاف پذیری بدن و تمرینات کششی از سری مقالات ورزشی با 111 صفحه و فرمت اجرایی word

انعطاف پذیری بدن و تمرینات کششی موضوع این مقاله در سایت download article می باشد که قصد به اشتراک گذاشتن آن در بین شما عزیزان محقق و پژوهشگر بگذاریم. این مقاله دارای 5 فصل به صورت جدا بوده که مطالبی که در آن دیده می شود به صورت زیر است :

  • فصل اول مقدمه ای در مورد موضوع و تعریف اصطلاحات مرتبط را بیان کرده است.
  • فصل دوم نیز که ادبیات و پیشینه تحقیق نام دارد به طور کامل درباره انعطاف پذیری و همینطور تمرینات کششی مطالبی را نوشته است.
  • در سومین فصل از این مقاله روش تحقیق مربوط به موضوع مانند جامعه آماری، روش نمونه گیری و … مورد بررسی قرار گرفته شده است.
  • همچنین در چهارمین فصل تجزیه و تحلیل آماری مانند توصیف آمار داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق نام دارد.
  • و در آخرین فصل از این مقاله به بحث و نتیجه گیری پیرامون موضوع تحقیق پرداخته شده است.

تمرینات کششی برای انعطاف پذیری بدن

تحقیقات متعددی روش های کششی PNF نسبت به سایر روش های کشش رایج رانشان  داده‌ اند. برفت و همکاران (2001) ، تغییرات سریع در انعطاف‌ پذیری همسترینگ ورزشکاران سالمند در اثر تمرینات کششی CRPNF و ایستا را بررسی کردند. در این مطالعه 97 آزمودنی با میانگین سنی 65 سال که در بازیهای جهانی سالمندان شرکت کرده بودند به صورت تصادفی انتخاب و به صورت تصادفی در گروه کنترل یا یکی از دو گروه آزمایشی CRPNF یا ایستا گماشته شدند. نتایج بررسی آنها نشان داد که برای مردان و افراد کمتر از 65 سال، روش کشش CRPNF سودمندتر از ایستا است، اگرچه هر دو این تمرینات به طور معنی‌ داری انعطاف‌ پذیری را توسعه دادند.

با توجه به مطالعه آن چه که در تحقیق انعطاف پذیری و تمرینات کششی، موارد ذیل پیشنهاد می‌ شود :

  1. با توجه به اثرات سودمند انعطاف‌ پذیری در پیشگیری از بروز صدمات ورزشی و نیز بهبود اجرای ورزشی، باید تمرینات کششی مختلف در برنامه‌ های آمادگی جسمانی گنجانده شود. از سوی دیگر، با توجه به یافته‌ های تحقیقات پیشین از آنجائی که کشش قبل از اجرای تمرینات اصلی، توانایی عضله در تولید نیرو را کاهش می‌ دهد پیشنهاد می‌شود تمرینات کششی در انتهای برنامه‌ های تمرینی اجرا شود.
  2. چون یافته‌ های تحقیق اثربخشی قابل توجه تمرینات کششی PNF بر افزایش انعطاف‌ پذیری مفاصل را تأیید می‌ کند آموزش اجرای صحیح روشهای مختلف این دسته تمرینات برای فیزیوتراپ ها، مربیان و معلمان ورزشی پیشنهاد می‌ شود.
  3. هنگام استفاده از تمرینات کششی PNF، استفاده از زمان طولانی MVIC ضرورتی ندارد، زیرا یک زمان کوتاه 5 ثانیه‌ ای MVIC در افزایش دامنه حرکتی مفاصل به اندازه 15 ثانیه MVIC مؤثر است و از آنجائی که ورزشکاران ممکن است به یک دوره کوتاه تر MVIC بهتر و راحت‌ تر نتیجه بگیرند، حفظ 5 ثانیه MVIC در اجرای تمرینات کششی PNF کافی به نظر می‌ رسد.
تمرینات کششی و انعطاف پذیری بدن

تمرینات کششی و انعطاف پذیری بدن

در این تحقیق فرض بر این بوده است که هر چه مدت حداکثر انقباض ایستای ارادی (MVIC) بکار گرفته شده در روش SRHR-PNF طولانی‌ تر باشد، افزایش بیشتری در دامنه حرکتی مشاهده خواهد شد، به دلیل اینکه بازداری اتوژنیک، آسودگی عضلانی بیشتری را ایجاد می‌ کند. به هر حال، روش کششی SRHR تفاوت معنی‌ داری را بین 5، 10 و 15 ثانیه MVIC در افزایش دامنه را نشان نداد. این شاید اولین تحقیقی است که تأثیر سه دوره زمانی 5، 10 و 15 ثانیه MVIC در روش کششی SRHR را با هم مقایسه نموده است. این یافته‌ ها نتایج تحقیقات دیگر را که رابطه بین مدت زمان نگهداری انقباض ایستا و افزایش دامنه کشش را بررسی کرده بودند، حمایت می‌ کند.

نلسون ، تأثیر 3، 6 و 10 ثانیه MVIC در روش کششی SRHR بر دامنه کشش چرخش داخلی شانه، کورنلیوس تأثیر 3 و 6 و نیز 6 و 10 ثانیه MVIC را بر دامنه کشش مفصل لگن، اشمیت تأثیر 1206 ثانیه MVIC بر دامنه کشش مفصل لگن، بونار تأثیر 3 ،6 و 12 ثانیه MVIC در روش کششی HR بر دامنه کشش مفصل لگن را بررسی کردند و تفاوت معنی‌ داری را بین دوره‌ های زمانی مختلف MVIC در کوتاه مدت مشاهده نکردند. کار هاردی ، تنها تحقیقی است که در آن 6 ثانیه MVIC منجر به افزایش بیشتری در دامنه کشش نسب به 3 ثانیه در کوتاه‌ مدت شده است.

در تحقیقاتی که اثرات بلندمدت (حدود 6 هفته)، دوره‌ های زمانی مختلف MVIC بر افزایش دامنه حرکتی بررسی شده است، نتایج متناقضی بدست آمده است. رولاند در تحقیقی، اثرات 5 و 10 ثانیه MVIC در روش کششی (CRAC-PNF) بر افزایش دامنه انعطاف در مفصل لگن را بررسی کرده نتایج نشان داد که زمان انقباض طولانی‌ تر منجر به افزایش بیشتری در دامنه کشش می‌ شود. فهیمی در تحقیق تأثیر 5، 10 و 15 ثانیه MVIC در روش کششی HR-PNF بر دامنه انعطاف مفصل لگن را با هم مقایسه کرد. نتایج تفاوت معنی‌ داری را بین سه زمان 5، 10 و 15 ثانیه MVIC نشان نداد. اگرچه نتایج تحقیق حاضر و نیز فهیمی، با نتایج تحقیق رولاند همخوانی ندارد، اما شاید یکی از دلایل متناقض بودن نتایج استفاده از روش اندازه‌ گیری دامنه انعطاف باشد، زیرا در تحقیق رولاند دامنه انعطاف غیرفعال، در حالی که در تحقیق حاضر و فهیمی دامنه انعطاف فعال ارزیابی شده است هرچند که روش کششی بکار رفته در این تحقیقات نیز فرق می‌ کند.

افزایش انعطاف‌ پذیری در تحقیق حاضر (به طور میانگین 28 درصد) و نیز رولاند به طور میانگین 31 درصد، بالاتر از افزایش آن در تحقیقات کوتاه مدت دیگر (بونار و نلسون) است. هرچند مقایسه نتایج انجام گرفته در این زمینه بدلیل تفاوت برنامه‌ های کششی اعمال شده، روش اندازه‌ گیری دامنه انعطاف و نیز مدت زمان اعمال برنامه تمرینی مشکل است. نتایج تحقیق حاضر و فهیمی، پیشنهاد می‌کند که حفظ 15 ثانیه انقباض ایستا نسبت به 5 ثانیه حفظ آن مزیتی ندارد. به نظر می‌ رسد استفاده از MVIC هنگام به کارگیری روش های کششی PNF، بازتاب کششی را مهار می‌ کند و باعث افزایش دامنه حرکتی می‌ شود و احتمالاً بازتاب کششی معکوس (بازداری اتوژنتیک) می‌ تواند فقط با 5 ثانیه MVIC و حتی کمتر از آن ایجاد شود. بنابراین، این اثر مهاری فعالیت عضلانی را کاهش داده و آسودگی عضلانی را به دنبال دارد؛ به طوری که عضله قادر به کشش بیشتری می‌ شود. اگرچه روش کششی SRHR که در تحقیق اخیر مورد استفاده قرار گرفته است، به دلیل استفاده از انقباض درونگرای عضلات موافق، مزیت بازداری دوسویه و لذا حداکثر آسودگی عضلانی، عضله تحت کشش را به دنبال دارد (نلسون) که بهتر است دوره‌ های زمانی مختلف انقباض درونگرا در این روش کششی مورد بررسی قرار گیرد.

RIAL 50,000 – خرید
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز