بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه 18 آذر 1395
خانه » مقالات حسابداری » دانلود مقاله درباره چرخه بازرگانی حسابداری

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله درباره چرخه بازرگانی حسابداری

دانلود مقاله درباره چرخه بازرگانی حسابداری از سری مقالات حسابداری با 68 صفحه و فرمت اجرایی Word

یکی از شرط های بهینه سازی در چرخه بازرگانی حسابداری، شناخت کامل نواقص و کمبود های موجود برای پیاده سازی یک برنامه منسجم تولید، توزیع داخلی و صادرات و پیش بینی ابزارهای لازم برای پیاده سازی این برنامه است و دیگری، که از اهمیت ویژه ای در تجارت خارجی برخوردار است، شناخت ابعاد، شرایط و فرصت های اقتصادی در بازار جهانی است.

در این مقاله می خواهیم، چرخه بازرگانی حسابداری را مورد بررسی قرار دهیم. مطالبی که در این مقاله به کار رفته است به صورت زیر می باشد :

  • در ابتدای این مقاله کاربرد شیوه حسابداری مورد بحث قرار گرفته شده است.
  • در ادامه جزئیات حسابداری در چرخه بازرگانی توضیح داده شده است.

آشنایی با چرخه بازرگانی حسابداری

مهمترین حلقه مفقود در چرخه بازرگانی حسابداری، ایجاد یک سپر ایمنی برای تولید و همنواخت سازی چگالی تولید با مصرف، بر اساس «ذخیره سازی» است. شرط لازم و کافی پیاده سازی یک برنامه توزیع بهینه داخلی و عرضه خارجی، توسعه ظرفیت ذخیره سازی است. این امر هم موجب برقرار امنیت تولید و عرضه می شود و هم امنیت برنامه توزیع داخلی و خارجی (صادرات و تامین برنامه سفارش خارجی) را تامین خواهد نمود.

نارسایی های موجود در نظام تجارت، توزیع و ذخیره سازی باعث تحمیل هزینه های هنگفتی بر اقتصاد کشور شده و اهمیت توجه به این سامانه را مضاعف کرده است. به رغم این اهمیت، متاسفانه در مرحلۀ پس از تولید، به ویژه در بخش بازرگانی، حمل و نقل و توزیع کالا ها، تحقیقاتی صورت نگرفته یا تعدادشان انگشت شمار است. شاید یکی از علل این کم توجهی نقش انحصاری دولت در بازار این کالا ها باشد.

دانلود مقاله درباره چرخه بازرگانی حسابداری

دانلود مقاله درباره چرخه بازرگانی حسابداری

ولی علت اصلی را باید در نظام سنتی و دیوان سالاری دستگاه های اداری مرتبط و نظام مدیریت غیر هوشمند مشاهده کرد. همین پدیده باعث غلبه نگرشی غیر جامع گرا به کل فرآیند و سامانه ها شده است. اکثر تحقیقات انجام شده، اختصاص به مرحلۀ تولید و قبل از آن دارد. متاسفانه همین تعداد اندک تحقیقات، در مرحله پس از تولید به ویژه بازرگانی، حمل و نقل و توزیع نیز با مشکل دسترسی به داده ها و آمار مستند مواجه است که غالباً صبغۀ توصیفی و نظری به خود گرفته اند و یا نتیجه گیری و استنباط خود را بر پایۀ داده های ناقص گذاشته اند.

برخی از کالا ها که فرایند تولید تا مصرف را در اقتصاد کشور تبدیل به قطب و جاذبۀ اقتصادی ویژه ای شده است، به طوری که بسیاری از متغییرهای دیگر مانند خدمات توزیعی، فرآوری و صنعت انواع کالا های واسطه ای و نهایی، و نظام حمل و نقل را تحت تأثیر قرار داده است و در واقع به صورت قطب جریان ساز مهم و کلانی در اقتصاد کشور عمل می کند.

این فرآیند پر ازدحام به تبع خود، قطب مهمی برای جریانهای درآمدی و هزینه ای شده است که هرگونه خدشه در این فرایند سبب زیان های بزرگی می شود. زیرا حجم و اندازۀ خسارت در بازار، رابطۀ مستقیمی با اندازه بازار دارد. هر چه بازار بزرگ تر باشد کوچک ترین اختلال، آثار هزینه ای بزرگی خواهد داشت. همچنین هرگونه اصلاحات کوچکی در این بازار آثار مفید و مهم درآمدی در پی خواهد داشت.

اما متأسفانه نواقص، خلأ ها و کمبودهای زیادی در فرایند و سامانه از تولید به مصرف کالا ها وجود دارد.علت اصلی وجود این معضلات را قبل از هر چیز باید در فقدان مدیریت هوشمند در کل سامانه جستجو کرد و نه در مسئله انحصاری بودن بازار.

یکی از خلأ های موجود در چرخه بازرگانی حسابداری، کمبود ظرفیت ذخیره سازی است که هم برنامۀ بازرگانی داخلی و هم بازرگانی خارجی را تحت تأثیرات سوء خود قرار داده است. در کنار این خلأ ها و کمبود ها، فرصت های اقتصادی زیادی وجود دارند که با برنامه ریزی دقیق در حوزۀ تجارت داخلی و خارجی، اعم از واردات و صادرات می توانند ارزش افزودۀ  زیادی ایجاد نمایند.

از جملۀ این فرصت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  1. ارزش افزودۀ ناشی از فرصت پدیدۀ فصلی بودن و تأثیر آن در بازار بین الملل
  2. ارزش افزودۀ ناشی از صادرات محصول فرآوری شده
  3. ارزش افزودۀ ناشی از صادرات خدمات فنی
  4. ارزش افزودۀ ناشی از صادرات و واردات برنامه ریزی شده محصولات و خدمات مرتبط با محصول و فرآورده های آن و غیره.
RIAL 30,000 – خرید
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز