به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه 18 آذر 1395
خانه » مقالات مکانیک » دانلود مقاله هواپیما و انواع آن

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله هواپیما و انواع آن

دانلود مقاله هواپیما و انواع آن با 61 صفحه و فرمت اجرایی PDF

هواپیما «به انگلیسی : Plane» که البته به آن طیاره نیز گفته می شود، یکی از آن وسیله هایی است که از وقتی اختراع شده خیلی به درد ما آدم ها خورده است. مسافت های طولانی که با ماشین و یا حتی قطار قصد سفر کردن به آن ها را داریم که مدت زمان رسیدن به مقصد نزدیک به 18 ساعت می رسد را می توان با این وسیله در ارز نهایت 2 ساعته به مکان مورد نظر رسید. سرعت هواپیما ها چندین برابر خودرو ها و وسیله های نقلیه دیگر است که بعضی از آن ها سرعتشان نزدیک به 800 کیلومتر بر ساعت می رسد. از نظر باربری نیز، وسایل بزرگ و سنگینی را می توان با هواپیماهای مخصوص این کار جابجا کرد بدون اینکه فشاری روی آن ها وارد شود. از هواپیماها استفاده های زیادی می شود، مثلاً برای مسافرت هواپیماهای مخصوصی برای انجام این کار وجود دارند، برای منتقل کردن بار های مورد نظر شما نیز از طیاره های مخصوص استفاده می شود و البته هواپیماهای جنگی هم نیز برای بخش نظامی ساخته شده اند. همه این ها به کنار، شما وقتی سوار یکی از این غول های هوایی می شود شهر و زمین را زیر پای خود می بینید و منظره ای بسیار تماشایی را مشاهده می کنید و حتی می توان بالاتر از ابر ها نیز پرواز کرد. اینکه بتوانیم مانند پرندگان پرواز کنیم چیزی است که فقط به وسیله هواپیما می توان به این خواسته رسید که در آسمان به حرکت در آمد. کسانی که هواپیما را کنترل می کنند و به اصطلاح با آن رانندگی می کنند، خلبان گفته می شود.

معمولاً یکی از آرزو هایی که بچه ها دارند این است که وقتی بزرگ شدند خلبان شوند، خب خیلی خوب است که از همان دوران کودکی با وسیله ای که بعدها می خواهند با آن کار کنند را بیشتر بشناسند و … در این پست ما کار شما را راحت تر کرده ایم و مقاله ای کامل در مورد هواپیما ها فراهم کرده ایم. شما با خواندن این مقاله می توانید این وسیله را تعریف کنید و همین طور با تاریخچه آن آشنا شوید، سپس اجزای مختلف هواپیما را بیشتر بشناسید، همین طور چگونگی هدایت هواپیماها را بفهمید و همین طور مباحث دیگری که در این تحقیق آمده شده است.

آشنایی با انواع هواپیما

هواپیما ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد :

گروه اول : هواپیماهای پرواز آزاد. کلیه هواپیما هائی که می توانند مانند یک هواپیمای حقیقی در هوا پرواز کنند شامل این گروه می باشند.

گروه دوم : هواپیماهای کنترل لاین : پرواز این هواپیماها معمولاً با دو رشته سیم (گاهی یک رشته) در مسیر دایره ای به وسیله خلبان کنترل می گردد.

در حقیقت مسیر پرواز هواپیماهای کنترل لاین بر خلاف آنچه به نظر می رسد محدود نیست و چون خلبان سکان افقی آن را کنترل می نماید، می تواند حرکات متعددی با آن انجام دهد. هواپیماهای گروه اول از لحاظ پرواز دارای جاذبه زیادتری بوده و احتیاج به زمین های باز و فضای بزرگ دارد ولی هواپیماهای کنترل لاین را می توان در زمین های نسبتاً کوچک پرواز داد و چون کنترل هواپیما همیشه در دست خلبان است احتیاج زیادی به مهارت در طراحی و ساختن آن نیست. این هواپیماها به دلایل فوق کمتر در معرض خطر و تهدید باد قرار گرفته و چون وزنآن یکی از عوامل بحرانی به شمار نمی آید ظرافت در ساختمان آن برای سبک بودن و زیبا بودن چندان لازم نمی باشد. با توجه به روش پرواز دو گروه فوق الذکر که کاملاً با هم متفاوت می باشد کشش و علاقه اشخاص به طرف هواپیماها یکی نیست و کمتر شخصی را می توان یافت که به هر دو نوع آن ها علاقه مند باشد. چون تعداد و انواع هواپیما ها بسیار زیا می باشد، بنابراین هیچ کس نمی تواند آرزو کند که متخصص پرواز همه آن ها گردد. با پرواز دادن انواع هواپیما ها می توان در خصوص هر یک از آن ها مهارت و تجربیاتی بدست آورد و در نتیجه نوعی را انتخاب نمود که از هر لحاظ قابل اطمینان بوده و مورد علاقه و رضایت شخص باشد.

هواپیما مسافرتی

هواپیما مسافرتی

هواپیماهای پرواز آزاد بر حسب نیروی محرکه آن به شرح زیر تقسیم بندی می گردند :

  • – گلایدرها (هواپیماهای بی موتور) : که نیروی محرکه ندارند (در بعضی از گلایدرها با نصب یک موتور کوچک در بالای بدنه آن می توان کمی نیروی محرکه به آن داد).
  • – موتوری : نیروی محرکه این مدل ها یک موتور کوچک از نوع احتراق داخلی می باشد.
  • – جت : که نیروی محرکه آن یک موتور جت است.

هر یک از انواع فوق ممکن است از لحاظ شکل کلی و ظاهر شامل سه نوع مشخص و مجزای زیر باشد :

الف – طرح های ابتکاری : که شکل و اندازه ها بر اساس بدست آوردن حداکثر بهره مفید و کارائی اتخاذ شده است.

ب – مدل های اسکیل (Scale) یا مطابق مقیاس.

پ – مدل های نیمه اسکیل (Semi Scale).

اینک به شرح مختصری درباره هر یک از مدل های انواع فوق می پردازیم.

هواپیما های ابتکاری

این هواپیما ها برای مسابقات طراحی شده و معمولاً شباهتی به هواپیمای بزرگ نداشته و اغلب از این لحاظ مورد انتقاد قرار می گیرد. دلایل خوبی برای غیر عادی بودن شکل و یا طرح این نوع هواپیماها وجود دارد که همگی به ایستایی و کارایی آن مربوط می باشد.

یک خلبان بزرگ به وسیله خلبان کنترل می گردد و خلبان می تواند هر نوع انحراف از مسیر را که در اثر جریانات شدید هوا و یا باد بوجود می آید تصحیح نماید. کنترل مشابه و خودکاری هم باید در مورد هواپیماهای پرواز آزاد وجود داشته باشد چون هواپیمای مدل خیلی کوچک و سبک می باشد، به آسانی تعادل خود را از دست داده و سرنگون می شود، بنابراین یک مدل موفق پرواز آزاد باید خود بخود متعادل بوده و ایستایی داشته باشد. این ایستایی و تعادل را می توان با بالا بردن انحنای نوک بال ها و یا زیاد کردن زاویه بال ها (در بعضی اوقات با شکستن بال به دو قسمت)، زیاد نمودن سطح سکان افقی و عمودی و بلند نمودن طول بدنه و سوار کردن بال در روی بدنه و یا روی یک برآمدگی در روی بدنه و غیره بدست آورد. از نقطه نظر کارائی مقاطع بال را معمولاً نازک تر و سطحی می سازند مقاطع بدنه را کم می نمایند تا از وزن هواپیما کاسته شود و بدین ترتیب هواپیما از لحاظ ایستایی و کارایی شباهتی به هواپیمای بزرگ نداشته و هر قدر طرح هواپیما بیشتر برای مسابقات باشد این اختلاف بیشتر خواهد بود.

هواپیمای کنترل لاین بدون چون و چرا به موتور احتیاج دارند و هیچ موتور کشی و یا جتکس نمی تواند آن را مدت زیادی به پرواز در آورد. موتورهای پالس جت «Pulse Jet» هم می توانند هواپیمای کنترل لاین را به پرواز درآورند.

در هواپیماهای کنترل لاین این الزامات استایی به حداقل می رسد و هواپیماهای اسکیل مانند طرح های ابتکاری جهت پروازهای عادی مناسب می باشد.

به هر حال برای گسترش و توسعه پرواز هواپیماهای کنترل لاین مثلاً برای آکروباسی نمودن و برای بدست آوردن حداکثر سرعت می توان بار دیگر از طرح های ابتکاری استفاده نمود. هواپیماهای کنترل لاین با در نظر گرفتن موارد فوق به شرح زیر تقسیم بندی می شوند :

  1. اسپرت «Sport» که ممکن است اسکیل و نیمه اسکیل و یا طرح ابتکاری باشد که از لحاظ آکروباسی دارای حرکات محدود می باشد.
  2. استانت «Stunt»، این مدل ها اصولاً ابتکاری بوده و منظور از آن بدست آوردن حداکثر قابلیت حرکت و یا مانور می باشد.
  3. رزمی «Combat» : که در حقیقت یک مدل «استانت» است و منظور از آن عکس العمل سریع حرکات فرامین می باشد. مدل های رزمی را یک یا چند نفر می توانند در آن واحد در یک مدار به پرواز در آورند.
  4. مسابقات دسته جمعی «Team Racer» : که در اصل نیمه اسکیل بوده و دو یا چند نفر می توانند در آن واحد آن ها را در یک مدار و در فاصله معینی پرواز دهند.
  5. سرعت «Speed» : این مدل ها فقط برای بدست آوردن سرعت های بسیار زیاد طرح شده و بر حسب ظرفیت موتور طبقه بندی می شوند.
RIAL 20,000 – خرید
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز