پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه 17 آذر 1395
خانه » مقالات هنری » دانلود مقاله هنر نقاشی (نگارگری)

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله هنر نقاشی (نگارگری)

دانلود مقاله هنر نقاشی (نگارگری) با 40 صفحه به صورت کامل و با فرمت اجرایی PDF

صد در صد تا حالا اتفاق افتاده است برایتان که مثلاً با یک مداد، خودکار و یا یک وسیله که از خود رنگ تولید می کند بر روی جسمی آن را بکشیم، این می تواند ساده ترین تعریف از نقاشی که البته به آن نگارگری که بیشتر در ایران مرسوم است گفته می شود. باز هم می توان با اطمینان گفت که در بین نزدیکان و آشناهایتان کودک با سن پایین دیده اید که نقاشی می کند و معمولاً بیشتر افراد از این هنر استقبال می کنند و به آن علاقه دارند. تابلو های زیبایی از این هنر تعجب همگان را برانگیخته، طوری که بعضی از مردم سعی می کند تا با تمرین و یا آموزش بتوانند اثرهایی از خود تولید کنند. در همین جا لازم است که به شما عزیزان بگوییم که به کسی که این کار را انجام می دهد نقاش می گویند. خوشبختانه ما در کشورمان هنرمندان و نقاشان معروفی با نام کمال الملک و محمود فرشچیان که زبانزد خاص و عام هستند و تابلو های زیاد و زیبایی خلق کرده اند. با این توضیحات داده شده معلوم شد که مقاله هنر نقاشی را می خواهیم در اختیار شما بگذاریم که مطالب مهمی که در این مقاله آمده اند، تعریفی از نقاشی و تاریخچه هنر نگارگری، ابزار های لازم برای انجام این کار، تکنیک های مربوط به این هنر، سبک های معروف نقاشی، اصطلاحات هنر نگارگری و چندین مطلب دیگر در این مقاله آمده است.

نقاشی معاصر ایران که به این موضوع مرتبط است را می توانید مطالعه کنید.

هنر نگارگری یا نقاشی

هنر ارمنی که اصالت چند هزار ساله دارد از ویژگی خاص خود برخوردار است و از هزاره سوم پیش از میلاد سرچشمه گرفته در شرایط اجتماعی و زیستی قوم های تشکیل دهنده ملت ارس در طی تاریخ به تکامل رسیده است.

آثاری که از دوران اورارتو از جمله خرابه های معبد موساسیر بجا مانده است و نیز بسیاری از آثار دیگر چون نگاره های گرمابه کارنی و خود پرستشگاه کارسی که اخیراً بازسازی و از نو برپا شده است گواه مدعای فوق است.

پس از آن که مسیحیت در جهان گسترش یافت هنر ویژه کلیسایی بر هنر سایه افکند و تم های انجیلی با تأثیرات هنر یونانی موضوع اصلی نقاشی های هنری را تشکیل داد و آن گاه مذهبان به تذهیب انجیل ها و کتب مقدس پرداخته کتاب های مصور بوجود آوردند و امروزه بسیاری از آن در موزه های وانک اصفهان، ارمنستان ، ونیز، وین و سایر جاها نگهداری می شود.

نقاشی مونالیزا

نقاشی لئوناردو داوینچی با نام مونالیزا

همزمان با تذهیب کتاب های مقدس، تصاویر و مناظر انجیلی توسط هنرمندان بر روی دیوارهای کلیساها و منازل شخصی توانمندان زمان نقش بست.

در زمان های قدیم ، رویداد ها و تحولات عظیم ، دوران گذر از سده های میانه به عصر جدید بشمار می روند. بالا رفتن سطح خودآگاهی مردم در تمامی زمینه های زندگی معنوی محسوس بود و آن چیزی جزء خودشناسی، شناخت گذشته و حال سرزمین و ادبیات خویش و نیز و حفظ زبان نبود. کمبود کتاب ها حتی توسط نسخه های خطی متعدد قابل جبران و ضرورت کتب چاپی محسوس گردیده بود.

تاریخچه هنر نقاشی

در سده های هفدهم و هجدهم هنرهای کاربردی، هنر گرافیک و حجاری تزیینی و نیز نقاشی هنری پیشرفت فراوانی می کنند. اگر چه هنر گرافیک (خطاطی و طراحی) در رابطه با کتب قرار داشت، نمونه های چاپ اروپایی را تکرار می نمود و به اصول مینیاتور سنتی نسخه های دست نویس وابسته بود، لیکن در کنده کاری تمهای جدید پدیدار می گردد.

بطور کلی نقاشی هنری در سده های 17 و 18 چنین وضعی داشت و اصولاً از نظر روانشناسی هنری و زمینه های مفاهیم رنگ ها ملی به شمار می رفت و جولانگاهی بود که هنر شرقی، سنتی و محلی، ملی در آنجا یکدیگر را تلاقی می کردند. این نقاشی در واقع با تاریخ چند صد ساله اش باعث رشد و پیشرفت هنر در سده های میانه گردید. لیکن مسیر این پیشرفت یکنواخت نبود بلکه شعبی نیز نیز داشت که بازتاب آن ها تا تغلیس، کریمه، مصر، بیت المقدرس، قسطنطنیه و مسکو رسیده بود. این ها خود حلقه های منحصر بفردی بودند که در مهاجر نشین ها تشکیل یافته با هنر نقاشی مرتبط می شدند و مکتب تقاشی ملی در سده های 17 و 18 را تشکیل می دادند. بدون شک این مهاجرنشین ها از ویژگی های خاص خود نیز برخوردار بودند که در برخی موارد به هنر کشور ها متبوع نزدیکی های بیشتری داشته تحت تاثیر آن قرار گرفته بودند و هنر نقاشی را که در جلفای نو پرورش و رونق یافت، از این گونه پدیده های مختص به خود می توان بشمار آورد.

آثار هنرهای تجسمی بویژه هنر نقاشی سده های 17 و 18 تماماً محفوظ نمانده است. بخشی از نقاشی که برای کلیساهای دیگر انجام گرفته است، امروزه نسبتاً در وضع خوبی قرار دارد، زیرا تحت سرپرستی مستقیم ارمنیان قرار داشته است.

برای بررسی هنر نقاشی در تاریخ برخی مقاله های مطبوعات ارمنی می توان یافت. گواهی سیاحان در مورد هنر ایرانی و نیز هنر نقاشی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر می باشد. پیشگفتاری کاتالوگ های نمونه های نگاره های ایرانی نوشته سارکیس خاچاتوریان و نیز مقالات آرام یرمیان درباره میناس نقاش و برخی نقاشی های دیواری به پژوهشگران کمک فراوان می کنند.

پیشه هایی چون سفالگری، تولید پارچه های منقوش، قالی بافی، زرگری، فلزکاری، تراس چوب و سنگ های قیمتی و عاج و عاج در نقاشی پیشرفت و رونق می یابند. در عین حال طبقه روشنفکر و متفکر، آموزگاران ، پزشکان، فیلسوفان و عاشق ها پدیدار می گردد.

هنر نقاشی که نمی توانست مستقل از زندگی کلی اجتماعی باشد، دچار تحولات عظیمی می گردد. مینیاتور با ویژگی های ملی مختص به خود به همت شخصیت برجسته ای ، یک رشته از دست نوشته ها به حیات خود ادامه می داد. رشته برجسته دوره پیش از مکتب هنر نقاشی اصفهان در سده 17 مینیاتور بود که گذشته چند صد ساله داشت. در میان علوم رایج آن زمان (پزشکی، ریاضیات، ستاره شناسی) و نیز در بین هنر های موجود (موسیقی، رشته های مختلف هنر کاربردی)، هنر نقاشی و از تخصص های مهم و با ارزش بشمار می رفتند. رساله هایی که به دست ما رسیده اند و آثار پر ارزشی در مورد مسائل علمی و تئوری هنر شرقی می باشند. نقش نقاش و مهم تر از همه اهمیت کار او به منصه ظهور در می آید. این ها به عنوان راهنمایی های برای اهل فن، در عین حال مفاهیم زیبایی شناسی آن عصر را نیز منعکس می گردند.

قدیمی ترین نمونه از نقاشی های روی پارچه ضخیم که باقی مانده است تابلوی غسل تعمید می باشد که به دکتر ک . میناسیان از اهالی اصفهان دارد. کار روی پارچه صورت گرفته و اندازه های نسبتاً کوچکند.

RIAL 20,000 – خرید

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز