مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه 19 آذر 1395
خانه » مقالات مدیریت » دانلود مقاله درباره مدیریت بازاریابی صنعتی

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله درباره مدیریت بازاریابی صنعتی

دانلود مقاله درباره مدیریت بازاریابی صنعتی از سری مقالات مدیریت با 22 صفحه و فرمت اجرایی Word

مدیریت بازاریابی صنعتی «Industrial Marketing Management» یکی دیگر از شاخه های مربوط به علم مدیریت می باشد که قرار است در این مطلب شما را با آن آشنا کنیم. مطالبی که در این مقاله آمده است به صورت زیر می باشد :

  • بعد از خواندن مقدمه شما به موضوع موانعی که بر سر راه فرایند خرید وجود دارد می رسید و پیرامون آن مطالبی را می خوانید.
  • طرح های ذهنی یکی دیگر از موضوعاتی است که در این مقاله به چشم دیده می شود.
  • همچنین پردازش اطلاعات بازار یکی دیگر از موضوعات این مقاله می باشد.
  • سپس به موضوع هویت آموزش گروهی برای مدیریت می رسیم و مطالبی که درباره آن نوشته شده است.
  • عملکرد فرایند خرید را در ادامه می توان دید و توضیحات نویسنده در مورد آن را مطالعه کرد.
  • و … .

آشنایی با مدیریت بازاریابی صنعتی

بین المللی شدن تجارت و فعالیت های اقتصادی و فروپاشی موانع بازارهای سنتی ظرف سالیان اخیر به همراه رشد سریع تکنولوژی، شرایط اقتصادی جدید را پدید آورده که مولفه اصلی آن رقابت است. بروز این تحولات در سطح بین المللی و انتشار سریع تأثیرات آن در سطح منطقه ای و ملی، فعالیت شرکت ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بررسی عملکرد اقتصادی و تجاری شرکت های مختلف در عرصه جهان گویای این واقعیت است که شرکت های موفق آنهایی بوده اند که به بازار ها و نیازهای رو به رشد آن توجه داشته اند و سیاست مشتری گرایی و بازارگرایی را در پیش گرفته اند. در مقابل، شرکت های ناموفق قرار دارند که بی توجهی آنها به بازار و نیازها و خواسته های مشتریان، آینده اقتصادی و تداوم فعالیتشان را تحت تاثیر قرار داده و سبب از دست رفتن سهم بازار آن ها شده است. بدون تردید می توان گفت که بازارهای به شدت رقابتی و به هم پیوسته کنونی، یگانه شیوه ای که می توان بر اساس آن عملکردی موفق داشت و به سهم قابل قبولی از بازار دست یافت، نگرش بازارگراست. درست در همین جاست که بازاریابی به عنوان یکی از ابزارهای مهم و تعیین کننده مدیران برای داشتن حضور فعال و موفق در عرصه بازار نقش بارزتری یافته است.

دانلود مقاله درباره مدیریت بازاریابی صنعتی

دانلود مقاله درباره مدیریت بازاریابی صنعتی

هم اکنون، مدیریت بازاریابی به عنوان نظامی جامع و همه جانبه مطرح است که هماهنگی کلیه نظام های فعال در شرکت (تحقیق و توسعه، تولید، مالی، پرسنلی، اداری و …) را در راستای دستیابی به هدف های سازمانی بر عهده دارد. به بیان بهتر مدیریت بازاریابی باید به عنوان فعالیت جیاتی سازمان در نظر گرفته شود که کلیه واحد های دیگر را به هم مرتبط کند و آنها را در تلاشی هماهنگ، در جهت هدف های تعیین شده شرکت هدایت کند.

بازاریابی صنعتی

بازاریابی صنعتی حوزه ای از بازاریابی را در بر می گیرد که در آن مصرف کنندگان سازمانی و نهادی، محصولات و خدمات را برای انجام فعالیت های تجاری، تولیدی و سازمانی خود خریداری می نمایند. به سخن دیگر، بازاریابی صنعتی شامل مصرف کنندگانی نمی شود که محصولات را برای مصرف نهایی و شخصی خریداری می کنند. در بازاریابی صنعتی بر خلاف بازاریابی مصرفی، با مصرف کنندگان صنعتی و سازمانی مواجهیم که خود محصول و خدمت دیگری را پدید می آورند، نه با مصرف کنندگان نهایی. مصرف کنندگان صنعتی می توانند سازمان ها، شرکت ها و سایر موسسات پخش خصوصی یا عمومی، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها و … باشند. برنامه های خرید مصرف کنندگان صنعتی، رسمی تر، حرفه ای تر و از پیش تعیین شده است.

مدیریت بازاریابی صنعتی

برای توصیف کاربرد مدیریت بازاریابی در بازارهای صنعتی، تعریف زیر بسیار مناسب است. مدیریت بازاریابی صنعتی عبارت است از تحلیل، برنامه ریزی، کاربرد و کنترل برنامه های طراحی شده به منظور پدید آوردن و حفظ مبادلات و روابط متقابلاً سودمند در جهت دستیابی به هدف های سازمانی در بازارهای صنعتی. این تعریف از نگرشی مدیریتی حکایت دارد، به این مفهوم که شخص خاصی در سازمان بازاریابی، مسئول اجرای فرایند بازاریابی صنعتی و به صورت موثر و اقتصادی است. وظیفه این شخص، مدیریت و پیگیری تغییرات بازار به منظور حفظ منافع متقابل سازمان و مشتریان است.

مصرف کنندگان صنعتی

در بازاریابی صنعتی، به جای مصرف کنندگانی که محصولات و خدمات را برای مصارف شخصی می خرند، مصرف کنندگان صنعتی، سازمان ها هستند. هر گاه از مصرف کنندگان سازمانی سخن به میان آید، منظور مصرف کنندگان بازارهای صنعتی است. مصرف کنندگان سازمانی را به طور کلی می توان به سه دسته تقسیم کرد :

  1. موسسه های تجاری خریدار محصولات و خدمات.
  2. سازمان ها و نهادهای دولتی.
  3. مصرف کنندگان نهادی مختلف.
RIAL 20,000 – خرید
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز