هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه 18 آذر 1395
خانه » مقالات مکانیک » دانلود مقاله در مورد سوپاپ خودرو

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله در مورد سوپاپ خودرو

دانلود مقاله در مورد سوپاپ خودرو از سری مقالات مکانیک با 39 صفحه و فرمت اجرایی Word

سوپاپ «Valve» یکی از قطعات خودرو می باشد که بر روی سرسیلندر از موتور ماشین آن را می شناسند. معنی این کلمه به معنای دریچه است که شکل ظاهری آن شبیه قارچ می باشد. وظیفه اصلی سوپاپ کنترل و مدیریت برای ورود و خروج دود است. یا به عبارتی دیگر اول از همه هوا را وارد سوپاپ می شود و که در مدت زمان مشخصی هوا را که به عنوان احتراق وارد آن شده بود، از خود خارج می کند.

می خواهیم مطلبی جامع و کامل درباره سوپاپ ماشین ها برای شما عزیزان قرار دهیم. آشنایی با قطعات وسایل نقلیه در زندگی ماشینی امری ضروری است. پس بیایید با هم بیشتر با آن ها آشنا شویم. عناوین مهمی که در این مقاله به کار رفته است به این صورت می باشد :

  • در ابتدای سوپاپ به طور کلی تعریف شده و همینطور انواع آن نام برده شده است.
  • در ادامه ساختمان سوپاپ خودرو مورد بررسی قرار گرفته است.
  • موضوع بعدی که در این مقاله آمده است قسمت ها مختلف سوپاپ خودرو می باشد.
  • سپس راه های تشخیص دادن سالم بودن و یا خراب بودن سوپاپ به شما آموزش داده می شود.
  • و …

لازم به ذکر است که در بالا ما فقط عناوین مهم را ذکر کرده ایم و از مطالب دیگر سر باز زده ایم ولی مطمئن باشید این مقاله یکی از کامل ترین مقالات پیرامون سوپاپ خودرو می باشد.

آشنایی کامل با سوپاپ خودرو

در اینجا شما را در چندین خط توضیح با سوپاپ آشنا می کنیم.

موتورهای میل سوپاپ رو OHC

موتورهای میل سوپاپ رو به دو صورت یک میل سوپاپ دار SOHC و دو میل سوپاپ دار DOHC ساخته می شوند.

موتورهای یک میل سوپاپ رو دارای اسبک است و توسط اسبک نیروی میل سوپاپ به سوپاپهای گاز و دود انتقال می یابد.

سیستم یک سوپاپ خودرو

سیستم یک سوپاپ خودرو

در این سیستم میل تایپت، اسبک و میل اسبک حذف می شود و بادامک ها مستقیما روی تایپت ها نیرو وارد می کنند. به علت از بین رفتن قسمتی از اجزای سیستم فرمان سوپاپ و سرعت عمل انتقال نیرو به سوپاپ و حذف لقی ها، راندمان حجمی موتور افزایش پیدا می کند.

برای توسعه راندمان حجمی موتور، تعداد سوپاپها را افزایش داده اند و در هر سبلندر 4 یا 5 سوپاپ طرح می نمایند.

زاویه نشست سوپاپها

معمولا زاویه نشست سوپاپها را 30 یا 45 درجه می سازند در سوپاپهای 30 درجه مقدار دهانه تنفس هوا زیادتر است و موتور بهتر پر می شود ولی استحکام سوپاپ کمتر است. در سوپاپهای 45 درجه حالت گوه ای سوپاپ بهتر بوده و عمل آب بندی نمودن حفظه احتراق سریعتر انجام می شود ضمن آنکه استحکام سوپاپ نیز بیشتر است.

شرایط کار سوپاپ ها

سوپاپها در شرایط بسیار دشواری کار می کنند برای مثال : هر سوپاپ در یک سوم از دور میل سوپاپ بازو در دو سوم دور بسته می ماند.

در یک ساعت کار موتور هر سوپاپ بیست دقیقه باز و چهل دقیقه در سیت خود تکیه می کند.

نکته مهم دیگر آن است که در هر بار نشستن سوپاپ در سیت خود، فنر سوپاپ حدود پنجاه تا هفتاد کیلوگرم نیرو به سیت وارد می کند. تکرار ضربان سنگین به سیت در حرارت زیاد باعث تغییر شکل سوپاپ و سیت می شود. بنابراین جنس سیت و سوپاپها باید از مواد بسیار مرغوب و سخت باشد تا در مقابل چنین حالتی مقاومت نماید.

تعمیرات در دستگاه سوپاپ

با روشن شدن وظیفه دشوار سوپاپ در عملکرد موتور ضروری است در کنترل ابعاد و درستی قطعات سیستم فرمان موتور دقت زیادی به عمل آید.

کنترل میل سوپاپ

مقدار باز شدن سوپاپ یک ماشین را بادامکهای میل بادامک تعیین می کند. پس ضروری است پس از پیاده کردن میل سوپاپ ارتفاع بادمکها کنترل شود.

کنترل فنر سوپاپ

فنر سوپاپ نقش بسیار مهمی در عملکرد موتور دارد. فنر وظیفه بستن سوپاپ در اسرع وقت را عهده دار است. همانطوری که گفته شد در دور 3000 RPM موتور، سوپاپ در هر ثانیه 25 دفعه باز و بسته می شود، یعنی هر بار باز بودن سوپاپ یک بیست و پنجم ثانیه طول می کشد و در دور 6000 RPM زمان باز بودن سوپاپ یک پنجاهم ثانیه است. بنابراین فنر سوپاپ باید ظرفیت چنین وظیفه مهم را داشته باشد.

فنر سوپاپ را از مفتول فولاد و با قطر تقریبی 5/3 میلی متر می سازند و دو انتهای آن را می سایند تا دی تکیه گاه خود کاملا عمود قرار گیرد.

فیلر گیری سوپاپها

فیلر گیری به معنی ایجاد فاصله معین بین پیچ اسبک و انتهای سوپاپ است. این فاصله برای جبران انبساط طول ساق سوپاپ پیش بینی می شود. اگر این فاصله پیش بینی نشود، در اثر حرارت، طول ساق سوپاپ افزایش یافته و به علت تکیه کردم دم سوپاپ به پیچ اسبک، سرسوپاپ از سیت یلند می شود و در اثر عدم انتقال حرارت از سوپاپ به سیت، سوپاپ می سوزد.

درجه حرارت در سوپاپ خودرو

افزایش درجه حرارت در سوپاپ یکی از علل خرابی در سیستم سوپاپ است. دمای زیاد سیت را از حالت طبیعی خود خارج ساخته و عمل آب بندی را مختل می سازد.

رسوب گرفتگی در سیستم سوپاپ خودرو

رسوب باعث چسبندگی در سوپاپ می شود. چسبندگی در ساق و گیت به وجود می آید. سوپاپ چسبنده دیر بسته می شود و از فنر تبعیت نمی کند، دیر بسته شدن باعث افت قدرت موتور می شود. در این سوپاپ مقداری از سوخت در زمان تراکم به مانیفولد برگشت می کند. در چنین موتوری دور آرام به سختی تنظیم می شود.

RIAL 30,000 – خرید

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز