بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه 18 آذر 1395
خانه » مقالات مکانیک » دانلود مقاله توربین های گازی و بخش های مختلف آن

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله توربین های گازی و بخش های مختلف آن

دانلود مقاله توربین های گازی و بخش های مختلف آن از سری مقالات مکانیک با 127 صفحه و فرمت اجرایی Word

توربین های گازی «Gas Turbines» به وسیله ای گفته می شود که به وسیله گاز و احتراق توان الکتریکی را تولید می کنند. از توربین گازی برای انرژی الکتریکی از آن استفاده می شود.

کمتر مقاله کامل و جامعی در مورد توربین های گازی پیدا می شود که ما قصد داریم یکی از بهترین مقالات در مورد توربین ها گازی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. مطالبی که این مقاله را در بر گرفته اند در قالب 10 فصل جدا شده اند که ما در زیر توضیحی کوتاه درباره آن ها به شما می دهیم :

  • فصل اول کدهای شناسایی KKS نام دارد و در مورد آن توضیحاتی داده شده است.
  • در فصل دوم نیروگاه های گازی شرح داده شده است.
  • فصل سوم شما با قطعات توربین گازی اطلاعاتی را بدست می آورید.
  • فصل چهارم یکی از انواع توربین های گازی با نامه V94.2 معرفی شده است.
  • در فصل پنجم در راستان فصل قبلی، سامانه های توربین گازی V94.2 بحث ادامه داده می شود.
  • فصل ششم، به موضوع کنترل دمای توربین گازی پرداخته شده است.
  • هفتمین فصل، مجرای ورودی هوا در توربین ها مورد بررسی قرار گرفته است.
  • در هشتمین فصل از این مقاله، مجرای واگرای اگزوز است که در مورد آن مطالبی بیان شده است.
  • در فصل نهم به ابزار مخصوص تعمیرات توربین های گاز اشاره شده است.
  • و در آخرین فصل منابع این مقاله ذکر شده است.

معرفی بخش های مختلف توربین های گازی

قبل از هر چیز لازم است که یک تصویر از توربین گازی را به شما نشان دهیم تا شما با نمای کلی این وسیله آشنایی پیدا کنید.

توربین های گازی

توربین های گازی

تعریف توربین های گازی

در توربین های گازی، فرآیندهای تراکم، احتراق و انبساط نمی توانند مانند ماشین های رفت و آمدی در یک سیستم ساده، انجام پذیرند. بلکه این اعمال در اجزائی صورت می گیرند که تا اندازه ای از جهت طراحی، آزمایش و استفادۀ خاص خود، مجزا هستند و می توانند برای تشکیل یک واحد توربین های گازی، به طرق مختلف به یکدیگر متصل شوند. اجزاء متشکلۀ یک واحد توربین های گازی، تنها به سه مورد گفته شده محدود نمی شوند، بلکه می توان کمپرسور و توربین های دیگری را نیز به همراه «میان خنک کن» های بین کمپروسور ها و اتاق های احتراق «دوباره گرمکن» بین توربین ها، اضافه نمود. همچنین می توان یک مبدل حرارتی را که مقداری از انرژی گازی ها خروجی از توربین را برای «پیش گرم کردن» هوای ورودی به اتاق احتراق به مصرف می رساند، اضافه کرد.

توربین های گازی ثابت نموده که یک منبع بسیار مناسب قدرت است و به طور وسیع در موارد گوناگون، از تولید قدرت الکتریکی و نیروی محرکه جت گرفته تا تأمین هوای فشرده و حرارت استفاده می شود.

توسعه توربین های گازی

سریعترین پیشرفت ها در توسعه توربین های گازی، در طی جنگ جهانی دوم صورت گرفت و این در حالی بود که از کمپروسورهای سانتریفوژ بیشتر از نوع محوری آن استفاده می شد. در آن زمان تمام توجه به واحدهای توربوجت ساده معطوف بود که در آنها سبکی وزن اهمیت زیادی داشت و در این حالت کمپروسورهای سانتریفوژ، سبک ترین نوع موجود به شمار می آمدند. زمان توسعه این نوع کمپرسور ها عامل مهمی بود و تجارب بسیاری از طراجی کمپرسورهای سانتریفوژ کوچک، با سرعت زیاد، که به عنوان سوپرشارژر در موتورهای «رفت و آمدی» مورد استفاده قرار می گرفتند، بدست آمده بود.

گرچه امروزه استفاده از یک کپرسور سانتریفوژ در واحدهای توربین های گازی به ندرت اتفاق می افتد، زیرا در اینگونه موارد کاهش «سوخت مصرفی مخصوص» مورد توجه است، لیکن کاربرد آنها، در بعضی موارد اهمیت خود را حفظ کرده است.

سیستم احتراق توربین های گازی

سیستم احتراق هنوز به مانند سایر اجزاء توربین های گازی، آن چنان تابع رفتار تئوریک نیست. با وجود بدست آمدن تجارب کافی که به توسط آنها انجام یک طراحی جدید اتاق احتراق با داشتن حداقل یک تصور کیفی از بازدهی احتمال آن، میسر می گردد، لیکن فقط با آزمایش این قسمت به طور مستقل و اصلاح آن در جهت بهبود نتایج آزمایش است که می توان از تکمیل طرح اطمینان حاصل نمود.

در توربین های گازی که با سیکل بسته کار می کنند و در آنها هوا به طور مکرر به چرخش در می آید، برای حرارت دادن به سیال عامل باید از یک مبدل حرارتی کاملاً درزبندی شده استفاده کرد. این روش حجم زیادی را اشغال می کند و در سیکل های باز توربین های گازی که جریان هوای تازه به طور مداوم وارد سیستم می گردد، همواره از روش مستقیم احتراق سوخت در خود سیال عامل استفاده می شود و همین نوع سیستم احتراق است.

RIAL 50,000 – خرید

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز