امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه 16 آذر 1395
خانه » مقالات پزشکی » دانلود مقاله تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

دانلود مقاله تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان از سری مقالات پزشکی با 70 صفحه و فرمت اجرایی PDF

داشتن یک تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان برای کسانی که روزه را در این ماه می گیرند می تواند کمک بزرگی به آنان کند که باعث تشنگی در زمان روزه نوشد و یا کمتر احساس ضعف در دوران روزه داری کنند. به همین دلیل مقاله ای در همین رابطه را آماده کرده ایم تا بتوانیم به نوعی کمکی در این باره به شما عزیزان کنیم. مطالبی که در این مقاله آمده است به این صورت می باشد :

  • در ابتدای مقاله در مورد مضرات روزه گرفتن بدون سحری توضیحاتی داده شده است.
  • در ادامه یک برنامه غذایی مناسب برای نوجوانانی که قصد روزه گرفتن را دارند داده شده است.
  • گفتن نکاتی در مورد تغذیه در ماه مبارک رمضان را می توان در این مقاله مطالعه کرد.
  • چگونگی مصرف مایعات در ماه مبارک رمضان یکی دیگر از موضوعاتی است که به آن اشاره شده است.
  • همچنین توصیه هایی جهت سلامتی در این ماه مبارک به چشم دیده می شود.
  • سپس تأثیراتی که پرخوری و کم خوری که بر روی روزه داران می گذارد در این مقاله نوشته شده است.
  • تغذیه غلط در ماه رمضان و عوارض آن را می توانید بعد از همه این مطالب مطالعه کنید.
  • و … .

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

همه ی ما می دانیم که روزه یکی از واجبات دین ما است و برای روح و جسم انسان فواید بیشماری دارد. اگر بخواهیم در این ماه مبارک سلامت بدن خود را حفظ کنیم و به فعالیت ها و کارهای روزمره خود بپردازیم باید نکاتی که پزشکان در مورد تعذیه صحیح به ما می گویند را رعایت کنیم.

توصیه های عمومی

بهتر که هنگام باز کردن روزه از قندهای طبیعی مانند خرما و کشمش استفاده کنیم و تا حد امکان از شیرینی هایی که با شکر تولید می شوند استفاده نکنیم. اگر از قندهای طبیعی استفاده کنیم می توانیم اشتهای زیاد خود را کنترل کنیم. بهتر است برای آغاز افطار کردن از غذاهای آبکی و سبک مثل انواع سوپ ها و آش ها استفاده کنیم و پس از گذشتن ساعتی، شام بخوریم.

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

سعی کنیم در افطار و سحر به هیچ وجه پرخوردی نکنیم زیرا پرخوری نه تنها باعث عدم گرسنگی در طول روز نمی شود بلکه باعث می شود انسولین بیشتری در خون تولید شود و ما زودتر گرسنه شویم. افرادی که هنگام کار و فعالیت زیاد عرق می کنند بهتر است نمک بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهند. به هیچ وجه نباید بدون سحری روزه گرفت زیرا عوارضی مانند ایجاد بوی بد دهان، بی حالی مفرط و سردرد را در پی دارد.

توصیه های تعذیه ای برای افراد لاغر در ماه مبارک رمضان

افراد لاغر بهتر است در فاصله ی میان افطار تا سحر از میان وعده ها استفاده کنند و همچنین می توانند از مکمل هایی استفاده کنند که کمبود ویتامین را جبران کند. افراد لاغر بیشتر در معرض کم خونی قرار دارند به همین دلیل افراد لاغر نباید در زمان افطار آب و چای زیادی مصرف کنند. در رژیم غذایی افراد لاغر باید از مواد قندی و غذاهای چرب استفاده شود.

توصیه برای بیماران با کلیه های سنگ ساز

بیماران کلیوی در زمان روزه داری فعالیت های سنگین انجام ندهند و در زمان افطار تا سحر مایعات زیادی میل کنند تا کلیه ها شستشو داده شود. سعی کنند حجم غذاهایی که مصرف می کنند کم باشد و از غذاهای سبک و مایعات زیاد استفاده کنند.

RIAL 20,000 – خرید
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز