هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه 16 آذر 1395
خانه » مقالات مکانیک » دانلود مقاله درباره انواع سیستم ترمز خودرو

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله درباره انواع سیستم ترمز خودرو

دانلود مقاله درباره انواع سیستم ترمز خودرو از سری مقالات مکانیک با 104 صفحه و فرمت اجرایی word

اینکه ما وقتی پدال ترمز خودرو مان را فشار می دهیم سرعت ماشین کم می شود و یا می ایستد امری کاملا پیش افتاده و طبیعی است. نکته مهم در اینجا این است که با فشار دادن پدال ترمز ماشین چه اتفاقی می افتد که وسیله نقلیه سرعتش کم می شود؟ چطور می شود که نیروی کمی که ما با پاهایمان به پدال وارد می کنیم باعث می شود که وسیله ای به این عظمت از حرکت بایستد؟

زمانی که ما پدال ترمز ماشین مان را فشار می دهیم، نیروی که از به وسیله پای ما به پدال وارد شده است به وسیله ی یک سیال به ترمزها منتقل می شود. این انتقال نیرو به این دلیل است که ترمزها به نیرویی عظیم تر نسبت به نیروی پای ما نیاز دارند و وسیله ی نقلیه وظیفه دارد نیروی پای ما را به چند برابر افزایش دهد. مزیت مکانیکی و افزایش هیدرولیکی نیرو دو روش هستند که ماشین به وسیله ی آن ها نیروی پای ما را چند برابر می کند. اصطکاک کمک می کند که ترمزها نیروی ایجاد شده را به چرخ ها منتقل کنند و چرخ ها نیز به وسیله ی اصطکاک نیرو را به جاده انتقال می دهند.

لازم است که با سیستم ترمز خودرو و انواع آن بیشتر آشنا شوید، به همین خاطر این مقاله را در اختیار شما عزیزان می گذاریم تا اطلاعات کافی را بدست آورید. کلیاتی که در این مقاله به کار رفته شده است در 8 فصل گردآوری شده است که عناوین فصل ها به صورت زیر می باشد :

  • در فصل اول مقدماتی در مورد سیستم ترمز خودرو مطالبی بیان شده است.
  • در دومین فصل با انواع سیستم های ترمز ماشین آشنا می شوید.
  • همچنین در فصل سوم سیستم ترمز خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته است.
  • سپس در چهارمین فصل از این مقاله درباره ترمز ABS که به آن ترمز ضد قفل نیز گفته می شود مورد بررسی قرار گرفته شده است.
  • در فصل پنجم اجزای سیستم ترمز ABS ذکر شده است.
  • ششمین فصل نیز سیستم های پایداری در خودروهای پیشرفته الکتریکی نام دارد.
  • روغن های ترمز در هفتمین فصل از این مقاله مطالبی را در آن باره نوشته است.
  • و در آخرین فصل به موضوع کیسه هوا یا همان ایربگ پرداخته شده است.

همه چیز پیرامون سیستم ترمز خودرو ها

سیستم ترمز نیز همانند سیستم فرمان و سیستم تعویض دنده ها به جهت کنترل خودرو توسط راننده بکار می رود . طراحی اجزاء سیستم ترمز باید به نحوی باشد که در مقابل اعمال فشار توسط پای راننده عمل کرده و با کمترین نیروی اعمالی توسط آن ، بیشترین مقدار فشار را تولید کند .

انواع سیستم ترمز خودرو

انواع سیستم ترمز خودرو

هنگامی که سیستم ترمز در شرایط عملکرد خطی بکار برده می شود ، هیچگونه نیروهای جانبی بوجود نخواهد آمد و تمامی پتانسیل تماسی ما بین لاستیک و سطح جاده برای ترمزگیری مهیا خواهد بود .

از نقطه آغاز این لغزش ترمزی (نقطه صفر) ، ضریب نیروی ترمزی بطور کاملاً سریع در محدوده مابین 10% الی 40% قبل از کاهش مجدد ، افزایش پیدا خواهد کرد . (الگوی دقیق مطابق با شرایط لاستیک و سطح جاده مشخص می گردد).

قسمتی از منحنی که افزایش قابل ملاحظه ای که در آن مشاهده می گردد ، محدوده ثابت (محدوده جزئی ترمزگیری) و قسمتی که کاهش در آن مشاهده می گردد ، محدوده متغیر نامیده می شود.

در طی ترمزگیری خطی ، سیستم ترمز ABS از وارد شدن خودرو به محدوده متغیر منحنی جلوگیری می کند . جهت اطمینان از ثابت ماندن خودرو در مسیر عادی خود در طی مرحله چرخش خودرو ، نیروهای جانبی بایستی در لاستیک تولید شده و از خارج شدن خودرو از مرکز ثقل خود جلوگیری به عمل آورد . جهت تولید این نیروهای جانی بایستی مقداری تغییر شکل جانبی در لاستیک ها بوجود آید . در این حالت ، سرعت مرکز ثقل چرخ ها توسط زاویه لغزش از خط مرکزی (M) منحرف می شود.

RIAL 40,000 – خرید
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز