هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه 18 آذر 1395
خانه » مقالات مکانیک » دانلود مقاله در مورد انتقال حرارت به سیالات

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله در مورد انتقال حرارت به سیالات

دانلود مقاله در مورد انتقال حرارت به سیالات از سری مقالات مکانیک با 113 صفحه و فرمت اجرایی word

انتقال حرارت به سیالات که موضوع این مقاله از سایت دانلود مقاله می باشد را می خواهیم در اختیار شما عزیز قرار دهیم. این مقاله شامل شش فصل می باشد که در زیر پیرامون هر فصل توضیحاتی را می نویسیم :

  • در فصل اول مقدمه ای پیرامون سیالات و همینطور حرارت به آن ها توضیحاتی داده شده است.
  • فصل دوم مطالعات گذشته درباره انتقال حرارت به سیالات را مورد بررسی قرار داده است.
  • در سومین فصل از این مقاله مطالبی پیرامون معادلات حاکم بر جریان انتقال گفته شده است.
  • مدلسازی و حل عددی عنوان چهارمین فصل در این مقاله می باشد.
  • همچنین ارزیابی مدل و بررسی نتایج یکی دیگر از موضوعاتی است که در مقاله دیده می شود.
  • و در آخرین فصل، نتیجه گیری کلی و پیشنهادات مربوطه در این باره پرداخته شده است.

همه چیز درباره ی انتقال حرارت به سیالات

در فصل اول که مقدمه ای در مورد انتقال حرارت به سیالات نوشته شده است به آن اشاره ای نمی کنیم و خلاصه ای از فصول دیگر این مقاله را در اینجا می نویسیم.

همانطور که گفته شد در ناحیه فوق بحرانی ، اخلال انتقال حرارت در شار حرارتی بالا و شار جرمی کوچک به دلیل دو اثر شناوری و شتاب حرارتی اتفاق می افتد .

در فصل دوم سعی می شود به بررسی تحقیقات و مطالعات گذشته پیرامون انتقال حرارت در ناحیه فوق بحرانی و پدیده اخلال انتقال حرارت به خصوص اثر شتاب حرارتی که موضوع بحث ماست بپردازیم‌.

مطالعات برروی انتقال حرارت به سیالات فوق بحرانی از دهه 1950 میلادی شروع شد. بیشتر سیالات مورد استفاده در این مطالعات آب ، دی اکسید کربن و گازهای نجیب مانند هیدروژن و هلیم می باشند.

همان طور که در فصول قبل (یک و دو) گفته شد انتقال حرارت به جریان آشفته سیال فوق بحرانی در لوله دوار مورد توجه بسیاری از دانشندان بوده است. در شارهای حرارتی بالا اخلال انتقال حرارت به دلیل تأثیر دو پدیده شناوری و شتاب اتفاق می افتد.

در این مقاله ما قصد داریم با یک تحلیل عددی به بررسی تأثیر شتاب بر انتقال حرارت بپردازیم.

دانلود مقاله در مورد انتقال حرارت به سیالات

دانلود مقاله در مورد انتقال حرارت به سیالات

در فصل سوم قصد داریم با استفاده از معادلات اساسی حاکم بر این جریان و همچنین فرضیات مناسب به معادلات ساده شده ای جهت حل عددی دست یابیم .

در فصل چهارم با استفاده از معادلات بدست آمده در فصل سه یک مدل ریاضی یک بعدی و یک مدل ریاضی دو بعدی جهت محاسبه ضریب انتقال حرارت به جریان آشفته آب فوق بحرانی داخل لوله‌ های مدور، ارائه شده است. با توجه به آنکه قصد داریم از مدل یک بعدی به عنوان پروفیل اولیه استفاده کنیم، در ابتدا مدل ریاضی یک بعدی ارائه می‌ شود. در این مدل تأثیرات شتاب و شناوری وجود ندارد و لذا انتظار می‌ رود در شارهای حرارتی بزرگ اخلال انتقال حرارت اتفاق نیافتد. مدل یک بعدی را به روش صریح و مدل دو بعدی به روش ضمنی حل می‌ کنیم.

همان طور که در فصل پیش (فصل 4) دیده شد دو مدل ریاضی جهت حل عددی معادلات حاکم بر جریان آشفته آب فوق بحرانی در لوله دوار ارائه شد. در فصل پنج قصد داریم تا با استفاده از نتایج بدست آمده از این مدل ها بیشتر تأثیر شتاب را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. همچنین نتایج حاصله را با نتایج داده‌ های مختلف آزمایشگاهی مقایسه می‌ کنیم. البته به دلیل آنکه در شرایط آزمایشگاهی همواره گرانش وجود دارد اولاً به واسطه برهم خوردن تقارن محوری پروفیل های سرعت و دما در لوله افقی در حضور گرانش از داده‌ های آزمایشگاهی که از لوله‌ های عمودی به دست آمده‌ اند استفاده می‌ شود.

ثانیاً حضور گرانش باعث ایجاد اثر شناوری می‌ گردد و همانطور که قبلاً نیز توضیح داده شد اثر شناوری غالب بر اثر شتاب می‌ باشد. لذا جهت کاهش اثرات شناوری سعی می‌ گردد از داده‌ های آزمایشگاهی با قطر کوچک استفاده گردد (حدود 2 میلیمتر) اما قبل از هر نتیجه‌ گیری می‌ بایست پایداری این مدل ها اثبات و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

RIAL 40,000 – خرید
اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز