خانه » مقالات کارآموزی » دانلود مقاله کارآموزی تعمیرات موتور پراید در شرکت سایپا

دانلود مقاله کارآموزی تعمیرات موتور پراید در شرکت سایپا

دانلود مقاله کارورزی تعمیرات موتور پراید در شرکت سایپا از سری مقالات کارآموزی با 49 صفحه و فرمت اجرایی Word

اتومبیل پراید دارای یک موتور چهار سیلندر و ردیفی B3 می باشد که توسط شرکت سایپا طراحی شده و به طور مشترک در اتومبیل های چهار درب صبا و پنج درب نسیم مورد استفاده قرار می گیرد. از مشخصات کلی آن می توان به این نتیجه رسید که توان و دور نسبتاً بالایی دارد که می توان به این نتیجه رسید که توان و دور نسبتاً بالایی دارد که می تواند شتاب حرکت بسیار خوبی را برای این اتومبیل کوچک و کم وزن جهت رانندگی در شهر فراهم کند.

تشریح کلی موتور پراید

موتور ماشین پراید دارای یک بلوک سیلندر چدنی و سرسیلندر آلومینیومی است. برای گردش میل لنگ پنج محور (یاتاقان) ثابت در بدنه سیلندر در نظر گرفته شده است. برای هر سیلندر یک سوپاپ ورود و یک سوپاپ خروج در سر سیلندر قرار دارد. مکانیزم حرکت سوپاپ ها شامل یک میل سوپاپ است که بر روی سر سیلندر مستقر می شود و حرکت چرخشی خود را توسط تسمه دندانه دار از چرخش میل لنگ می گیرد. استفاده از تسمه در این سیستم سبب کاهش صدا می شود. حرکت نوسانی بادامکهای میل سوپاپ مستقیما به اسبک ها وارد می شود و سوپاپ ها را باز و بسته می کند.

بالا بودن نسبی دور موتور خودرو پراید از عواملی است که موجب افزایش توان خروجی آن شده است ولی در مقایسه با اتومبیل های مدرن امروزی که توسط شرکت های معروف ساخته می شوند و برای هر سیلندر دو سوپاپ ورود و دو سوپاپ خروجی قرار می دهند، موتور پراید یک سوپاپ ورود و یک سوپاپ خروج دارد و در مقایسه با موتورهای دارای 16 سوپاپ، از توان و گشتاور متوسطی برخوردار است.

موتور و گیربکس به صورت متصل به همدیگر و در جهت محور عرضی اتومبیل بر روی شاسی نصب می شوند و نیروی خود را توسط دو عدد پلوس با اتصالات ویژه به چرخهای جلوی اتومبیل انتقال می دهند.

دانلود گزارش کارآموزی تعمیرات موتور پراید

دانلود گزارش کارآموزی تعمیرات موتور پراید

بازرسی های لازم و دوره ای موتور پراید

بررسی چگونگی کار موتور و پی بردن به عیوب آشکار و پنهان آن بایستی در یکسری بازرسی های زمان بندی شده، انجام شود تا بتوان به ایمنی و صحیح تر کار کردن و طولانی تر شدن عمر قطعات موتور و تجهیزات جانبی آن اطمینان پیدا کرد.

روغن موتور

هر هفته یا پس از طی مسافت 400 الی 500 کیلومتر بایستی سطح روغن موجود در موتور بررسی شود هنگامی که موتور خاموش است، خط کش اندازه گیری سطح روغن (گیج روغن) را از داخل محل خود که روی بدنه سیلندر قرار دارد در می آوریم.

کیفیت روغن را نیز می توانیم بدین وسیله آزمایش کنیم. در صورتی که رنگ روغن کاملاً سیاه یا تیرگی آن نزدیک به سیاهی باشد و یا لزجت آن (ویسکوزیته) کمتر از روغن نو و تمیز باشد، بایستی حتماً تعویض شود. در صورتی که در تشخیص این موارد آگاهای کامل نداشته باشیم، توصیه می شود هر 5000 کیلومتر آن را عوض کنید.

در بازرسی سطح روغن باید به این نکته توجه شود که اگر میزان کاهش روغن در ازاء هر 1500 کیلومتر بیشتر از 1 لیتر باشد، بایستی حتماً عیب تشخیص داده شود و برطرف گردد.

بازدید فیلتر هوا

هوایی که از طریق کاربراتور و منیفولد های ورودی به داخل سیلندرهای موتور می رود، بایستی کاملاً تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و ذرات معلق باشد. این ذرات گرد و غبار می تواند با چسبیدن به دیواره سیلندر و پیستون که در حال حرکت هستند، فرسایش آن ها را چندین برابر کند. به همین خاطر فیلتر با قرار گرفتن در ابتدای ورود هوا به کاربراتور، از عبور این ذرات جلوگیری می کند. تمیز کردن فیلتر هوا که از جنس کاغذ مخصوص است و چین های چند لایه دارد، بایستی توسط هوای فشرده و در جهت عکس عبور همیشگی هوا صورت پذیرد.

با مشاهده علائمی مانند آغشتگی به روغن، پارگی و یا هر گونه آسیب دیدگی کاغذ و دو لبه فیلتر بایستی آن را تعویض کنیم. در بعضی موارد، شدت گرفتگی فیلتر چنان زیاد است که می تواند بر روی عبور هوا و در نتیجه ترکیب صحیح مخلوط هوا و بنزین تاثیر منفی بگذارد. در این حالت فیلتر هوا بایستی حتما تعویض گردد.

بازدید سیستم خنک کننده

بازدید کلیه شلنگها و لوله های عبور آّ و به لحاظ عدم وجود پوسیدگی، پارگی و نشت احتمالی که در صورت وجود موارد فوق، باید در اولین فرصت اقدام به رفع آنها نمود. در غیر این صورت سیستم خنک کننده آب خود را از دست می دهد و موتور آسیب جدی می بیند.

بازدید میزان آب موجود در رادیاتور که بایستی تا نزدیکی دریچه رادیاتور باشد. برای انجام این کار موتور باید خنک باشد. همچنین سطح آب موجود در مخزن ذخیره که بایستی بین دو علامت FULL و LOW باشد.

دانلود گزارش کارورزی تعمیرات موتور پراید در شرکت سایپا

دانلود گزارش کارورزی تعمیرات موتور پراید در شرکت سایپا

تعمیرات موتور پراید

در این قسمت از توضیحات به موتور، به چگونگی تعمیرات موتور و مقدماتی که پیش از عمل به آنها لازم است می پردازیم. پس از انجام دقیق آزمایشات و شناسایی قسمت هایی که احتیاج به تعمیر دارند، اقدام به باز کردن آنها می کنیم. در ابتدا به تعمیراتی اشاره می کنیم که بدون پیاده کردن موتور از روی شاسی خودرو می توان انجام داد و عبارتند از :

  1. باز کردن قاب تسمه، تعویض تسمه تایمینگ و تسمه سفت کن، تعمیرات مربوط به اویل پمپ و کاسه نمد آن که در حکم کاسه نمد جلوی میل لنگ نیز می باشد.
  2. کلیه تعمیرات مربوط به سرسیلندر از قبیل واشر سرسیلندر، تعمیر یا تعویض سوپاپ ها و فنر سوپاپها، تعویض گاید سوپاپها، تعویض اسبک ها، کربن گیری سر سیلندر و در صورت نیاز براده برداری از سطح محل اتصال سرسیلندر به بلوک سیلندر به دلیل تاب برداشتگی.
  3. تعمیرات مربوط به دلکو، واتر پمپ، استارت، دینام (آلترناتور) و سایر قسمت های پیرامون موتور.
  4. تعمیرات مربوط به فلایویل، دنده فلایویل و کاسه نمد و بلبرینگ انتهای میل لنگ (که از طریق باز کردن پیج های دور پوسته کلاج و جدا کردن گیربکس از موتور قابل اجرا می باشد).

تعمیرات موتور پراید در شرکت سایپا عنوان این گزارش کارآموزی می باشد که شما در حال خواندن آن در سایت DownloadArticle.ir می باشد. مطالب مهمی که در این مقاله کارآموزی آمده است به صورت زیر می باشد :

  • در ابتدای این مقاله شما با موتور پراید آشنا می شوید.
  • در ادامه قطعات ثابت و متحرک که در خودرو پراید وجود دارد در این مقاله نوشته شده است.
  • سپس چند نکته که باید در تعمیر موتور پراید در آن دقت داشته باشید، به شما آموزش داده می شود.
  • و چنیدن موضوع دیگر که به قطعات موتور این خودرو مرتبط است در این مقاله کارورزی آمده است.
3000 تومان – خرید
اشتراک گذاری مقاله
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز