خانه » مقالات رایگان » دانلود رایگان مقاله روانشناسی رنگ و انتخاب خودرو

دانلود رایگان مقاله روانشناسی رنگ و انتخاب خودرو

دانلود مقاله روانشناسی رنگ و انتخاب خودرو از سری مقالات رایگان با 16 صفحه و فرمت اجرایی word

در این پژوهش، بر اساس میزان تولید رنگ های خودرو، در یک فاصله زمانی‌ معین‌، در دو کشور ایران و ایالات‌ متحده‌ آمریکا‌، ضمن نشان‌ دادن‌ تفاوت‌ میزان تولید بر اساس‌ رنگ در دو فرهنگ مورد بررسی، گرایش خریداران‌ به انتخاب رنگ خودرو نیز برجسته شد‌.

هـمچنین‌ نشان‌ داده شد که با گذشت‌ زمان‌، فاصله‌ بین‌ مصرف ‌کنندگان‌‌ ایرانی و آمریکایی در‌ انتخاب‌ رنگ خودرو کاهش یافته‌ است. در حال حاضر، تمایل به استفاده از رنگهای خانواده‌ قهوه ‌ای روشن‌ شامل‌ بژ‌ متالیک، بژ تیره، آجری متالیک، قهوه‌ ای روشن‌ متالیک‌ و قهوه ‌ا ی‌ لیزری‌ متالیک‌ در‌ دو جامعه مورد بررسی تقریبا مشابه است.

اما استفاده از رنگهای نقره ‌ای و خاکستری در کشور ما زیاد و تمایل به‌ رنگهای خانواده قرمز، آبی و مشکی کم است. اگر چه‌‌ استقبال از رنگ نقره ‌ای در صدر تقاضای رنگ در هردو کشور قرار دارد.

با توجه به معنای رمزی رنگها شاید بتوان تمایل به‌ خونسردی، میانه ‌روی و آینده ‌نگری را در ایران بیشتر‌ دانست‌‌ و تمایل مردم آمریکا به رنگهای قرمز، آبی و مشکی را مبین طراوت، پایداری و انرژی بیشتر آنها تلقی کرد.

دانلود مقاله روانشناسی رنگ و انتخاب خودرو

دانلود مقاله روانشناسی رنگ و انتخاب خودرو

مع هذا پذیرش چنین معنایی در انتخاب رنگ خودرو، مشکلاتی را مطرح‌ می ‌کند‌. به عبارت دیگر، حتی اگر همپوشی‌ بین ویژگی هایی که در فرهنگ های مختلف به برخی از رنگها نسبت داده می ‌شود مورد پذیرش قرار گیرد‌ و تأثیر‌ رنگها بر ایجاد حالت های هیجانی متفاوت‌ نیز‌ قبول شود، باید اذعان کرد که انتخاب رنگ خودرو تحت تأثیر عواملی‌ قرار می ‌گیرد که در خارج از میدان اختیار ما قرار دارند.

بنابراین‌، به‌ نظر نمی ‌رسد که بر اساس‌ میزان‌ فراوانی تولید رنگ خودرو و بدون در نظر گرفتن عوامل اقتصادی – اجتماعی متعدد دیگر، بتوان ویژگی های روان ‌شناختی جوامع‌ را برجسته کرد و بر اساس میزان تولید، رنگ سبز را با بازخـورد مثبت‌ نسبت‌ به زندگی، رنگ قرمز را با پرخاشگری‌ و کم بودن اعتماد به خود یا رنگ سیاه را با قدرت و پایداری خلقی، سفید، زرد یا آبی روشن را با نوسان های‌ اندک خلقی‌ و پرتقالی‌، قرمز و زرد‌ روشن را با نوسان های‌ شدید خلقی مرتبط کرد.

متأسفانه در کشور ما هنوز انتخاب خودرو توسط‌ بسیاری از افراد تابع عوامل محدود کننده بازار غیر رقابتی، سیاست های شدید حمایت‌ قانونی‌، قیمت‌ و میزان عرضه‌ است و حتی در بسیاری از موارد، امکان انتخاب رنگ‌ وجود ندارد. آمارها در آمریکا نیز ‌‌نشان‌ می ‌دهند که فقط پنج درصد افراد می ‌توانند رنگ دلخواه خود را انتخاب‌ کنند‌ و این‌ گروه‌ نیز آنهایی هستند که به قیمت خودرو و هزینه سوخت توجه ندارند. پس نمی ‌توان ویژگی های شخصیت 59% دیگر را بر اساس‌ انتخاب رنگ خودرو مشخص کرد‌.

اگر چه آمار دقیقی درباره‌ تعداد‌ کسانی که توانایی‌ انتخاب رنگ خودرو در ایران را دارند در دسـت نیست، مع هذا شاید بتوان استنباط کرد که اگر در ایالات متحده‌ تعداد کسانی که توانایی انتخاب رنگ دلخواه‌ خود را دارند به پنج درصد می ‌رسد، این رقم در کشور ما به مراتب‌ کمتر است. چون افزون بر دلایلی که درباره علل محدودیت‌ انتخاب رنگ در کشور آمریکا ذکر شد، می ‌توان‌ به‌ محدودیت‌ در تولید رنگها در ایران و اجبار بیشتر خریداران به پذیرش‌ رنگ عرضه شده اشاره کرد.

دانلود مقاله بررسی رنگ خودرو از نظر روانشناسی رنگ

دانلود مقاله بررسی رنگ خودرو از نظر روانشناسی رنگ

نکته مهم دیگر این است که مقایسه حاضر بین یکی‌ از مهمترین کشورهای صادر کننده‌ خودرو‌ با ایران که‌ خریداران اصلی تولیدات صنایع خودروسازی را مصرف کنندگان داخلی تشکیل می ‌دهند، انجام شده است. در حالی‌ که تولید کنندگان ایالات متحده آمریکا برنامه ‌ریزی تولید خود را بر خواسته ‌های‌ خریداران‌ بازار بین المللی مبتنی‌ کرده ‌اند.

بی ‌تردید، همه نکات ذکر شده، ارزش معانی متعددی‌ را که می ‌توان بر اساس پیوند بین ترجیح رنگ و شخصیت‌ به دست آورد، کاهش نمی ‌دهد، اما وقتی‌ صحبت‌ از‌ ایجاد ارتباط بین رنگ خودرو‌ و ویژگی های‌ شخصیت‌ مالک آن‌ است باید جانب احتیاط رعایت شود.

مقاله بررسی رنگ خودرو از نظر روانشناسی رنگ موضوع اصلی این مقاله می باشد که شما در ادامه این مقاله را می توانید به صورت رایگان از سایت دانلود مقاله دانلود نمایید. این مقاله از طرف آقایان صدیق رئیسی و مهرداد جوادی و سرکار خانم نیلوفر نیکقدم برای ما ارسال شده است که سایت DownloadArticle.ir نهایت تشکر را از این 3 عزیز دارد. شما عزیزان هم می توانید مقالات خود را با نام خود در سایت به صورت رایگان در اختیار بقیه مراجعه کنندگان به سایت بگذارید. مطالب مهمی که در این مقاله آمده است به صورت زیر می باشد :

  1. در ابتدای مقاله چکیده و مقدمه ای پیرامون موضوع مورد بحث نوشته شده است.
  2. در ادامه روش و یافته های تحقیق مورد بررسی قرار گرفته شده است.
  3. و در آخر چند صفحه در محور بحث و نتیجه گیری نوشته شده است.

در آخر از شما عزیزان تقاضا می کنیم که این مقاله را با استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در پایین همین مطلب در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته تا در ادامه از طرح ارائه مقالات رایگان بتوانیم بهتر اجرا کنیم.

رایگان – خرید
اشتراک گذاری مقاله
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز