خانه » مقالات ورزشی » دانلود مقاله در مورد ورزش ایروبیک (Aerobics)

دانلود مقاله در مورد ورزش ایروبیک (Aerobics)

دانلود مقاله ایروبیک (Aerobics) از سری مقالات ورزشی با 36 صفحه و فرمت اجرایی Word

در این ساعت از سایت دانلود آرتیکل، قرار است مقاله ای درباره ورزش ایروبیک یا آیروبیک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و از توضیحات داده شده، استفاده کنید. مطالب مهمی که در این مقاله آمده است به صورت زیر می باشد :

  • در ابتدا اطلاعات جامعی پیرامون این ورزش برای شما بیان شده است.
  • در ادامه انواع ورزش های ایروبیک نام برده شده و در مورد هر کدام توضیحاتی داده شده است.
  • سپس درباره تمرینات این ورزش مطالبی در این مقاله نوشته شده است.
  • و در آخر مصاحبه ای با یک متخصص طب ورزشی در مورد ورزش ایروبیک تدارک دیده شده است که اطلاعات خوبی به شما می دهد.
دانلود مقاله ورزش ایروبیک

دانلود مقاله ورزش ایروبیک

ایروبیک چیست؟

تعریف علمی تمرین های ایروبیک، به تمرینی گفته می شود که به مدت دو دقیقه یا بیشتر به طول بیانجامد و در طی این مدت فرد از اکسیژن بهره گیرد. امروزه، ایروبیک اشاره ای است به حرکات موزون و جنبنده و گردشی، که با هم ترکیب می شوند، در مسیری به بدن نیرو وارد می کنند و برای مدتی معین بدن را از اکسیژن بهره مند می سازند.

افرادی که پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و طناب زدن را ناخوشایند و خسته کننده می دانند، ایروبیک را به عنوان حرکاتی موزون همراه با موسیقی را لذت بخش یافته اند. انتخاب شما برای داشتن فعالیتی جسمانی یا ترکیبی از فعالیت هایی که از آن لذت برده و از آن دست نکشید، حائز اهمیت است. بهره گیری از آمادگی جسمانی و ادامه آن، در تمام طول عمر الزامی است.

دیگر فعالیت های ایروبیکی (هوازی) که مورد توجه عموم قرار گرفته و مردم در آن شرکت می کنند شامل : کلاس های کیک بوکسینگ، ایروبیک با دوچرخه ثابت (اسپی نینگ)، ایروبیک با استپ و پیلاتس است.

دانلود تحقیق ورزش ایروبیک

دانلود تحقیق ورزش ایروبیک

اثرات روانی ایروبیک

ورزش ایروبیک تأثیر مثبتی در کاهش افسردگی افراد دارد. تحقیقات نشان داده است بعد از هشت هفته تمرین منظم با تمرینات زیربیشینه بین 45 تا 55 درصد، کاهش قابل ملاحظه ای در افسردگی اتفاق می افتد. بنابراین این تمرینات بر روی کلیه درجات افسردگی خفیف، متوسط و شدید موثر است.

از طرف دیگر این تمرینات به لحاظ ماهیت انجام، برای پیشگیری و مصونیت افراد از ابتلا به افسردگی روش بسیار مطلوبی محسوب می شوند. این نوع ورزش اثرات خوبی به لحاظ تصور از بدن و شناخت توانایی ها به دست می دهد. به طوری که افراد دارای عزت نفس بیشتری خواهند شد.

احساس خودکنترلی و اعتماد به نفس در انجام حرکات و اجرا و نمایش توانایی ها به دست می آید. حس آزاد زیستی از انجام حرکات ابتکاری و خلاقیت ناشی می شود و نوع منبع کنترل افراد در بلندمدت از منبع بیرونی تبدیل به منبع درونی می شود یعنی سخت کوش، پیگیر و تابع نظم و مقررات می شوند و همچنین از سطح فشارهای روانی بدخیم و تحلیل رفتگی انسان می کاهد.

اضطراب های ناشی از زندگی و محیط کار را تقلیل می دهد. نهایتاً در شادابی، پویایی و بازتوانی روانی بعد از کارهای سخت و افزایش کارایی و اثربخشی انسان در زندگی، اثرات قابل توجهی دارد.

دانلود مقاله درباره ورزش ایروبیک

دانلود مقاله درباره ورزش ایروبیک

فواید ورزش ایروبیک

تأثیرات مفید ورزش ایروبیک غیر قابل شمارش است. پژوهش های انجام شده ثابت کرده است که ورزش منظم و قدرتی برای بدن انسان سودمند است. یکی از تأثیرات مفید و مهم این است که فرد بعد از ورزش احساس شادی و نشاط دارد. تأثیر مفید دیگر، کاهش استرس و تنش در بدن و نیز افزایش سطح آمادگی جسمانی عمومی و بهتر شدن ساختار بدن است.

همچنین فردی با شرایط جسمانی خوب و قوی، قادر به دفع بهتر بیماری های واگیردار عفونی و سرطان خواهد بود تا فردی ضعیف؛ زیرا سیستم ایمنی بدن او با ورزش منظم و اصولی تقویت شده است. به علاوه، خطر انسداد رگ ها با افزایش نوعی کلسترول مفید و بالا بودن لیپو پروتئین ها (HDLS) و کاهش نسبت معبنی از کل کلسترول نسبت به (HDL) کمتر می شود.

کبد حدود 75 درصد کلسترول بدن را می سازد و کلسترول را به لیپو پروتئین کم تراکم (LDLS) و تری گلیسرید مختلف بدن انباشته می شود. مازاد کلسترول LDL در طول دیواره های شریانی ذخیره می شود و به شکل صفحه ای کوچک باعث انسداد رگ می شود. هر نوع HDLS در این ناحیه باعث حرکت کلسترول اضافی در رگ می شود.

دیگر تأثیر مفید ورزش ایروبیک، قطور شدن تار های عضلانی و کارایی موثرتر آنها است. استخوان ها نیز متراکم تر و قوی تر و در مقابل شکستگی مقاوم تر می شوند. با ورزش ایروبیک کنترل وزن به دلیل افزایش سرعت متابولیسم، سوزاندن کالری اضافی، افزایش مصرف چربی و همچنین کارکرد بهتر سیستم گوارشی و دفع آسان تر می شود. علاوه بر آن، حالت فیزیکی بدن بهبود می یابد. عضله قلب قوی تر و کاراتر می گردد، ظرفیت شش ها بیشتر می شود، بدن انعطاف پذیرتر و عضلات قوی تر و پایدارتر می شود. به طور خلاصه، ورزش ایروبیک هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمانی، مفید است.

دانلود تحقیق در مورد ورزش ایروبیک

دانلود تحقیق در مورد ورزش ایروبیک

تأثیرات مفید کلاس ایروبیک

منافع کلاس های حرکات موزون و تمرین ایروبیک، روانی و جسمانی و همچنین اجتماعی است. منافع جسمانی آن فراوان است؛ عضلات قلب همان طور که خون بیشتری را پمپاژ می کنند، قوی و کاراتر می شوند، ظرفیت شش ها بیشتر می شود و اندازه فیبرهای عضلانی بزرگتر می شوند و بهتر کار می کنند، شمار سلول های قرمز خون بیشتر می شود، استخوان ها قوی تر، فشرده تر و در مقابل فرسایش مقاوم تر می شوند.

به کنترل وزن کمک می شود زیرا مقدار سوخت و ساز برای چند ساعت بعد از تمرین بالا می رود و کالری بیشتری در طول نرمش سوخته می شود. همچنین عمل هضم و دفع بهبود می یابد.

تأثیر خوب روانی بعد از تمرین، برخورداری از روحیه بهتر است. مطالعات نشان می دهد که در طول ورزش ماده ای شیمیایی و نشاط آور به نام انسوفالین رها می شود. سلول های مغز ماده ای یکسان به نام اندورفین تولید می کند که احساسی خوب و حالت آرامش را نشان می دهد. به علاوه، وقتی شما بدانید دارید کاری خوب برای خودتان انجام می دهید، احساسی بهتر خواهید داشت. به محض این که شما کم کم احساس ورزیده شدن می کنید و نتایج تمرین را می بینید، در طول کلاس و بعد از آن احساسی بهتر خواهید داشت.

منفعت اجتماعی ورزش این است که شما افراد دیگری را در کلاس حذف گردد ایروبیک می بینید. دیدن چهره های آشنا و افرادی که قبل و بعد از کلاس با آنها صحبت می کنید، به شما کمک می کند تا به تمرینات ادامه دهید.

همچنین دوستانتان به شما روحیه می دهند تا به برنامه ادامه دهید. احتمالاً شنیده اید که می گویند «غم و غصه شریک می طلبد». اگر یکی از جلسات ایروبیک را از دست بدهید، مطمئن باشید که حتماً کسی از شما می پرسد کجا بودید. خوشی و نشاط موجود در ورزش گروهی مورد دیگری از مزایای اجتماعی این کار است.

3000 تومان – خرید
اشتراک گذاری مقاله
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز