خانه » مقالات هنری » دانلود مقاله در مورد هنر بازیگری (Acting)

دانلود مقاله در مورد هنر بازیگری (Acting)

دانلود مقاله بازیگری از سری مقالات هنری با 72 صفحه و فرمت اجرایی Word

این مقاله ای است درباره بازیگری، ولی بهتر است از همین ابتدا این نکته را روشن کنیم که قرار نیست به کسی یاد داده شود که چطور یک بازیگر موفق شود. راه واقعی ورود به عالم بازیگری سینما (حتی ماندن در آن) فراگیری دانش بازیگری است. لازمه تمام انواع بازیگری کمی ظاهرسازی است که آن را از رفتار روزمره متمایز می کند.

این مقاله از 5 فصل تشکیل شده است که در زیر شما می توانید عنوان این پنج فصل را مشاهده کنید :

  1. در فصل اول این هنر به طوری کلی بررسی شده است.
  2. در دومین فصل چگونگی نزدیک شدن بازیگر به نقش مورد نظر توضیح داده شده است.
  3. در فصل سوم نیز چگونگی شکل گرفتن نقش در اجرا توصیف شده است.
  4. چهارمین فصل از این مقاله، ارتباط بازیگر و کارگردان درباره نقش را بیان کرده است.
  5. و در آخرین فصل نتیجه گیری کلی از این مقاله نوشته شده است.
دانلود مقاله بازیگری

دانلود مقاله بازیگری

بازیگری چیست؟

هرچند که بازیگری در ساده ترین شکلش، چیزی بیش از انتقال رفتارهای روزمره به قلمروی نمایش نیست؛ همانطور که زبان شاعرانه از نظر نوع با زبان روزنامه نگاری تفاوتی ندارد، دستمایه و تکنیک های بازیگران روی صحنه هم از نظر نوع تفاوتی با رفتارهای ما در برخوردهای عادی و روزمره ندارند.

در آغاز شکل گیری سینما که بازیگران از تئاتر به سینما روی آورده بودند، اجرای نقش به صورتی شکل می گرفت که بیشتر مناسب صحنه تئاتر بود. برای مثال، اجرای گفتاری آن ها به نحوی ارائه می شد که آخرین ردیف تماشاگران حاضر در سالن تئاتر نیز قادر به شنیدن آن باشند و بنابراین به صورت طبیعی و عادی نبود. کسی نبود که به آن ها بگوید که دیگر این کار در سینما لازم نیست، هرچند که این روش بازیگری تا حدی برای آن زمان ضروری به نظر می رسید؛ چرا که در آن ایام میکروفون جای ثابتی در صحنه فیلم داشت و معمولاً آن را درون یک دسته گل در وسط میزی جاسازی می کردند و اگر بازیگری از میز دور می شد، مجبود بود صدایش را بلندتر کند.

روش های بازیگری امروزی نیز تغییر کرده است. در گذشته، اگر بازیگری مجبور به گریه کردن در صحنه بود، احساسات عمیق و اندوه خویش را با اغراق نمایش می داد و احتمالاً این کار را بر اساس الگوی رفتار بازیگران برجسته انجام می داد. این که این روش ها مؤثر بوده است یا خیر، امری است مربوط به گذشته!

امروز، بهترین الگو برای حضور و رقابت در عرصه بازیگری، دیدن فیلم های مستند است. اساسی ترین دلیل تغییر روش بازیگری فیلم، تماشاگران هستند، زیرا آن ها خیلی زود متوجه شدند که چه چیزی حقیقی است و چه چیزی تصنعی و متظاهرانه.

دانلود تحقیق بازیگری

دانلود تحقیق بازیگری

تکنیک های بازیگری

تمام انواع بازیگری به فیزیک حرکات و حالات بدنی ای نیاز دارد که علامات نهفته در آن مفهوم کند؛ و از این نظر هنوز هم حرف نیچه که بازیگر باید شخصیتش را به شکل ساده شده درآورد، صادق است. به نظر می رسد در واقع کسانی که در سینما یا تلویزیون ظاهر می شوند، کارشان تلفیق وضوح و هیچ کاری نکردن است.

فعالیت های هر بازیگر را حتی در ساده ترین سطحش می توان نوعی مخاطب قرار دادند و تا حدی همراه با ظاهرسازی دانست. برای مثال، در بیشتر موارد ارتباطات روزمره، ممکن است نگاه طرف صحبت شما به سوی کس یا کسان دیگری در آن نزدیکی جلب شود؛ هیچ انرژی خاصی برای نمایش خود لازم نیست و برای لغزش های جزئی، حرکات نامناسب یا پرت شدن حواس تماشاگر زیاد سخت نمی گیریم.

ولی در آثار نمایشی، صدا و بدن بازیگر تحت کنترل شدیدتری است. بنابراین، در شیوه سخنرانی، ایفای نقش رسمی و برجسته است، حرکات کمتر و با تأکید بیشتر است و سخنران سعی می کند تا با چشم گرداندن روی تمامی حضار، تماس بصری اش را حفظ کند.

در شوها و واریته های تلویزیونی، هم میزان ظاهرسازی و هم حالت مخاطب قراردادمان ممکن است به سرعت تغییر کند و از میان پرده ای کمدی به گپی دوستانه بدل شود، یا از شو به برنامه ای نیمه مستند. ولی در هر حال، رفتار بازیگران نمایشی تر از برخوردهای روزمره است. بازیگران ماهرتر می دانند که چطور وارد صحنه بشوند و علامات را پیدا کنند.

فن بیان تمثیلی به تمامی جنبه های سینما راه پیدا کرده است. پرده سینما قاب تصویری است شبیه به صحنه تئاتر؛ برای همین هم بسیاری از کارگردانان هالیوود از قانون 180 درجه با عنوان خط صحنه یاد می کنند.

بازیگری در سینما هم مثل تئاتر، بیش از همه مقوله بازی از پهلو است، طوری که تمام تماشاگران هر رویدادی را به روشنی ببینند.

تحرک دوربین و قاب بندی دقیق چهره ها و توانایی دوربین برای آن که هر لحظه روی بازیگری متمرکز شود، به این معنا هم هست که سینما بیشتر به واکنش ها توجه دارد. روی صحنه تئاتر در نماهای متوسط استاندارد، چشم تماشاگران به طور اتوماتیک به دنبال بازیگری می رود که حرف می زند یا حرکت می کند؛ ولی در سینما این امکان هست که این نما را به تصویر بازیگری که بر حرکت ایستاده، قطع کنیم.

آشنایی با هنر بازیگری

آشنایی با هنر بازیگری

استعداد بازیگری

توان یک فرد برای بازیگری را هرگز نمی توان فقط با نگاه کردن به ظاهر او کشف کرد. زیرا رویت جوهر و استعداد بازیگری ممکن نیست مگر این که فرد را هنگام بازی بر پرده سینما و یا صحنه تئاتر مشاهده کنیم. راز این که در این لحظات چه اتفاقی می افتد، معلوم نیست. فقط تعداد انگشت شماری از افراد این بخت را دارند که ما و شما و میلیون ها انسان دیگر دوست داشته باشیم که آن ها را تماشا کنیم.

انجام آزمون بازیگری با استفاده از دوربین برای ارزیابی اولیه استعداد شما می تواند ناخوشایند باشد و معمولاً در مقابل افرادی قرار داده می شوید که به این منظور استخدام شده اند، نه ستارگان فیلم که اصولاً وقتی برای ارزیابی تازه کارها ندارند.

روال کار این است که پس از آماده شدن دوربین، یک نمای نزدیک از شما می گیرند و سپس شما را به جهتی می چرخانند تا نیمرختان را فیلمبرداری کنند. در مرحله بعد، دشوارترین بخش گفتار شخصیت فیلم نامه ای که برای آن امتحان می شوید را در اختیارتان قرار می دهند تا در مقابل بازیگر دیگری آن را اجرا کنید.

استعداد بازیگری شما برای فیلم بر اساس تصویر شما، آرامش و حد تسلط بر نقش، کیفیت لحن و صدا و همچنین آن جوهره غیر فعال توصیفی که همانند تلالو الماس و طلا از اندکی بازیگران بروز می کند، مورد داوری قرار می گیرد.

4000 تومان – خرید
اشتراک گذاری مقاله
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز