خانه » مقالات مدیریت » دانلود مقاله ساز و کار مدیریت توسعه کارآفرینی در کشور

دانلود مقاله ساز و کار مدیریت توسعه کارآفرینی در کشور

دانلود مقاله ساز و کار مدیریت توسعه کارآفرینی در کشور از سری مقالات مدیریت با 327 صفحه و فرمت اجرایی Word

در دهه 1990، بحث توسعه کارآفرینی، به یکی از دغدغه های مهم کشورها تبدیل و همزمان با آن، مطالعات زیادی در این زمینه انجام شد. از سال 1997، با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی در برخی کشورها، مدل جم (دیده بان جهان کارآفرینی) برای ارتباط بین کارآفرینی و رشد اقتصادی طراحی و در سال 1999، این الگو در 10 کشور جهان شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، فنلاند، دانمارک و رژیم اشغالگر قدس بررسی شد و در سال 2000، کشورهای آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، هند، ایرلند، کره جنوبی، نروژ، سنگاپور، اسپانیا و سوئیس هم به آنها پیوستند و امروزه بسیاری از کشورها از جمله ایران، با عضویت در جم، از این الگو برای سنجش سطح فعالیت های کارآفرینی خود استفاده می کنند.

یکی دیگر از مطالعات معتبر صورت گرفته در زمینه توسعه کارآفرینی، مربوط به مطالعه لاندستروم و استیونسون در سال 1999 در خصوص بنگاههای کوچک و متوسط در کشور سوئد می باشد که بعدها این مطالعه که در نسه 2001 کتاب آنها به چاپ شد، به 10 کشور و در نسخه 2005، به 13 کشور ارتقا یافت.

یافته های کتاب نشان می دهد که از اواسط سال 2004، حداقل 13 کشور دنیا برای تقویت و بهبود فرهنگ کارآفرینی در جامعه و افزایش سطح کارآفرینی و نرخ ورود به کسب و کار ها، خط مشی گذاری های منسجم انجام داده اند و اولویت استراتژیک مبتنی بر توسعه کارآفرینی توجه جدی شده و حتی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز از اواخر دهه 1980، این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

دانلود مقاله مدیریت توسعه کارآفرینی

دانلود مقاله مدیریت توسعه کارآفرینی

خط مشی توسعه کارآفرینی

همه کشورها با بسیاری از مسائل عمومی و چالش برانگیز مواجه اند که حل آنها به عنوان دغدغه ای برای دولت هایشان مطرح شده است؛ مانند افزایش تورم، مشکل ترافیک، مسائل اقتصادی و نظایر اینها.

برای حل این مسائل عمومی، دولت ها اقدام به طراحی الگویی از رویه ها، خط مشی ها و مقررات می کنند که اصطلاحاً به آن خط مشی گذاری اطلاق می شود.

با توجه به اینکه توسعه کارآفرینی در جوامع نیز به عنوان یکی از مسائل عمومی نمود یافته، بنابراین ضرورت طراحی خط مشی هایی برای توسعه و گسترش آن در جامعه احساس شده و خط مشی گذاران به دنبال راه حل ها و مدل هایی برای طراحی خط مشی های اثرگذار می باشند.

در چند دهه گذشته، خط مشی گذاران دولت، در جوامع مختلف کوشیدند تا خط مشی های کارآفرینی را برای رشد اقتصادی تدوین کنند. خط مشی های دولتی؛ قوانین، رویه ها و آیین نامه ها، بخشنامه ها و استراتژی هایی هستند که دولت برای هدایت و مدیریت برنامه های اقتصادی، اجتماعی، اداری و غیره تدوین می کند، اهداف خط مشی هایی که خط مشی گذاران دولتی برای توسعه کارآفرینی تدوین می کنند عبارت است از :

  • تشویق افراد به کارآفرینی و خوداشتغالی
  • کمک به کارآفرینی (قبل از شروع، مرحله شروع و مرحله رشد)
  • خلق فرصت ها و آموزش مهارت های جدید برای کارآفرینان

گرچه تاکنون مدلهای فراوانی در این زمینه مطرح شده اند، اما با توجه به شرایط خاص حاکم بر فضای هر کشور، نمی توانیم راهکار واحدی را برای خط مشی گذاری ارائه کنیم و شاید بهترین راه، الگوگیری از خط مشی های موجود و بومی سازی آن با توجه به خصوصیات حاکم در هر کشور باشد.

دانلود مقاله مدیریت توسعه کارآفرینی

دانلود مقاله مدیریت توسعه کارآفرینی

عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی

سازمان بهره وری آسیا در مدل توسعه کارآفرینی تاکید اساسی بر آموزش افراد برای کارآفرینی می باشد و به نوعی می توان گفت این مدل بیشتر با رویکرد آموزش کارآفرینی می باشد.

دابسون نیز توسعه کارآفرینی را در گرو وجود و تامین پنج مولفه اساسی می داند که عبارتند از : آموز، تحقیق و توسعه، دسترسی به وام و سرمایه، شناخت شبکه های کارآفرینی و شکل گیری محیط حمایت کننده می باشد.

استیونسون و لوندسترم با نگاهی نسبتا وسیع تر به کارآفرینی، توسعه کارآفرینی را در سایه انجام سطوح مختلفی از فعالیت های به هم پیوسته می داند که مجموع آن ها شکل دهنده بسترهای لازم برای کارآفرینی می باشد. از دیدگاه او ابتدا تجربه های کاری و شغلی در کنار نارضایتی های شکل گرفته نسبت به وضع موجود سرآغاز انجام حرکت هایی از سوی افراد، گروه ها و سازمان ها برای انجام فعالیت های کارآفرینانه است که در ادامه از طریق عوامل دیگری مانند پتانسیل های موجود در بازار، پاداش های ارایه شده نسبتاً قابل توجه به کارهای جدید و انجام دوره های آموزشی به پیش رانده می شود.

در ادامه برای نهایی شدن اقدام برای کارآفرینی نیاز به در نظر داشتن موارد مختلفی از شرایط محیط بیرونی را برای کارآفرینان مورد تاکید قرار می دهد که از جمله آنها توجه به ساختارهای مالیاتی، قوانین، ساختار قیمت و هزینه هایی که نیاز است انجام شود، از جمله موارد بیرونی می باشد.

در این میان استیونسون و لوندسترم معتقدند که برای کارآفرین ماندن یا به عبارت دیگر تداوم فعالیت های کارآفرینانه در چرخه های رقابتی بازار و ادامه رشد، نیاز به شناخت شبکه های مختلف کارآفرینی مرتبط با کسب و کار خود دارد تا متناسب با شرایط فراهم شده از رقابت با سایر کارآفرینان به توسعه فعالیت ها و کسب و کارهای نوآورانه اقدام کند.

ساز و کار مدیریت توسعه کارآفرینی در کشور موضوع این مقاله از سایت DownloadArticle.ir می باشد. این مقاله از 3 فصل تشکیل شده است که در زیر ما فقط عنوان این سه فصل را ذکر می کنیم و برای دسترسی به متن کامل این مقاله شما می توانید در انتهای توضیحات این مقاله را دانلود نمایید.

  1. در فصل اول مبانی و اقدامات مرتبط با کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفته شده است.
  2. در فصل دوم مطالعه تطبیقی ساز و کارهای کارآفرینی در دیگر کشورها مورد بحث قرار گرفته شده است.
  3. و در فصل سوم این مقاله، به ساز و کار مدیریت توسعه کارآفرینی در کشور پرداخته شده است.
5000 تومان – خرید
اشتراک گذاری مقاله
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز