خانه » مقالات اقتصادی » دانلود مقاله در مورد بازاریابی (مارکتینگ)

اطلاعیه سایت

با سلام و احترام خدمت شما بازدیدکنندگان

لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید :

  • عزیزانی که به هر دلیل موفق به دریافت و یا دانلود فایل مورد نظرشان نشده اند (می توانند با مراجعه به صفحه تماس با ما مشکل خود را اطلاع داده تا مشکل آن ها برطرف گردد)
  • به اطلاع شما عزیزان می رسانیم با توجه به اینکه شبکه شاپرک اقدام به تهیه پروتکل امنیتی لایه باز کرده است و این شرکت نیز هم اکنون از نسخه 39 و نسخه های پایین تر مرورگر های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی کند، بنابراین الزامی است که برای پرداخت وجه مرورگر شما به روز شده باشد و از آخرین نسخه مرورگرتان استفاده کنید.

عدم آپدیت (به روز بودن) مرورگر باعث می شود، به جای صفحه درگاه بانک، خطای عدم تایید خرید را مشاهده نمایید.

راه حل : با آپدیت نمودن مرورگرتان، می توانید از بروز تراکنش های ناموفق پیشگیری کنید و خریدتان بدون مشکل انجام می شود.

دانلود مقاله در مورد بازاریابی (مارکتینگ)

دانلود مقاله در مورد بازاریابی (مارکتینگ) از سری مقالات اقتصادی با 41 صفحه و فرمت اجرایی PDF

بازاریابی «Marketing» که البته همین لغت انگلیسی «مارکتینگ» نیز در زبان ما استفاده می شود موضوعی است که دائماً در حال تغییر کردن است. تغییرات بازاریابی ناشی از تغییر نیازها و سلیقه ها و الگوهای مصرف است و ترقی تکنولوژی مولد موجب تغییر در نیازها و الگوهای مصرف است.

بازاریابی در ابتدا فقط به عنوان یکی از چند وظیفه مهم پشتیبانی محصول همراه با امور مالی و منابع انسانی دیده می شد. وظیفه کلیدی بازاریابی ایجاد تقاضا برای محصولات بود. چهار پی مک کارتی شیوه های عمومی مدیریت محصول را در آن روزها به اختصار توضیح داد : ارائه محصول، تعیین قیمت، انجام ارتقا و راه اندازی محل توزیع. کسب و کار در طی این دو دهه در (حال) شکوفایی بود. هیچ چیز بیشتری به غیر از رهنمودهای تاکتیکی بازاریابی مورد نیاز نبود.

افزایش تولیدات، گستردگی بازارها، پراکندگی جغرافیایی جمعیت، انحصارات و … باعث شده است تا تولید کنندگان بزرگ جهانی شیوه های بررسی بازار و اطلاع از نظریات مصرف کنندگان ار اتخاذ و تعقیب نمایند.

بازاریابی در بازرگانی و صنعت امروز نه فقط به معنای روشهای تسهیل فروش، بلکه علم و هنر هماهنگ کردن کلیه منابع مالی، اداری، انسانی و فنی برای تولید کالاهای قابل فروش و تأمین نیازهای کاربران است.

مقاله درباره بازاریابی عنوان این مقاله از سایت دانلود مقاله می باشد و می خواهیم آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا آخر همراه ما باشید و اطلاعات کافی را درباره موضوع مورد بحث بدست آورید. مطالب مهمی که در مقاله بازاریابی آمده است به صورت زیر می باشد :

  1. مانند بسیاری از مقالات که در سایت گذاشته شده است، در ابتدای این مقاله تعریف و تاریخچه بازاریابی نوشته شده است.
  2. در ادامه شما با انواع بازاریابی آشنا می شوید که پیرامون هر کدام توضیحاتی داده شده است.
  3. به نظر شما اهداف بازریابی چه چیزهایی می تواند باشد؟ ما در این مقاله پیرامون آن بحث کرده ایم.
  4. و … .

آشنایی کامل با بازاریابی

بازاریابی، زمینه فروش بهتر را فراهم می کند، شروع بازاریابی از بازار است نکته توجه در بازاریابی این است که بازاریاب نیازهای مشتری را بررسی می کند و بعد در رفع آن نیازها تولید خود را تنظیم و برنامه ریزی می کند. برای مثال شرکت اریکسون که در ابتدای کار خود مصالح ساختمان تولید می کرد در سال های بعد به تولید گوشی موبایل و تجهیزات فناوری اطلاعات روی آورد.

بازاریابی فرآیندی است که در پاسخ گویی به محیط و اجتماع پیرامونش است که فایده دارد و در مبادله فایده، فایده مورد نظر آن است که هر دو سر مبادله سود ببرند.

یکی از تفاوت های اصلی بازاریابی با فروش این است که به مشتری به چشم کسی که پول به ما پرداخت می کند نگاه نمی کنیم. به این نگاه می کنیم که دو انسان مرتبط به هم هستیم که می خواهیم به هم سود برسانیم.

فلسفه بازاریابی

یک رابطه دو سر برد، بین سازمان و مصرف کننده برقرار کنیم یعنی اول برویم نیازهای مصرف کننده را بررسی کنیم و بعد در رفع نیاز مصرف کننده تولید کنیم آنگاه کمتر حتی به تبلیغات نیاز خواهیم داشت.

بازاریابی و سایر واحدها

در مورد اهمیت بازاریابی در شرکت همواره ابهام وجود دارد. در بعضی از شرکت ها، بازاریابـی فقط یکی از سایر واحدها است و کلیه واحدها در شرکت یکسان اند و هیچ کدام وظیفه رهبری را بر عهده ندارد. البته در صورتی که شرکت با رشد آهسته فروش یا نقصان آن روبرو شود، بازاریابی فقط به طور موقت اهمیت بیشتری کسب می کند.

مقالات بازاریابی

مقالات بازاریابی

بعضی از بازاریابان عقیده دارند که در موسسه، کار اصلی بازاریابی است. آنان به اظهار نظر مراکز اشاره دارند که می گوید : «هدف کار، ایجاد مشتری است». آنها وظیفه بازاریابی را، تعیین رسالت شرکت، تعیین محصولات و بازار و هدایت امور به سمت خدمت به مشتریان می دانند بازاریابان آگاه تر ترجیح می دهند مشتری را به عنوان کانون توجه معرفی کنند.

آنان ادعا می کنند کلیه عملیات باید برای درک مشتری، خدمت به او و تأمین رضایت او بسیج گردند و بالاخره اغلب بازاریابان برای اطمینان از اینکه نیازهای مشتریان به درستی شناخته و تأمین می شوند، بازاریابی را در وضعیت کانونی قرار می دهند. این بازاریابان بر این باورند که شرکت بدون مشتری موفق نمی شود و بنابراین وظیفه مهم همانا جلب و نگهداری مشتری است.

مشتریان با وعده جلب می شوند و از طریق تأمین رضایت حفظ می گردند و این وظیفه بازاریابان است که وعده را تعریف و از تحقق آن اطمینان حاصل کنند. ولی از آنجا که رضایت واقعی مصرف کننده، تحت تأثیر نحوه عمل سایر واحدها نیز قرار می گیرد، بازاریابی برای اطمینان از اینکه کلیه واحدها برای تأمین رضایت مصرف کننده با هم همکاری دارند باید نقش یک کامل کننده را بازی کند.

فرایند اصلی بازاریابی

برنامه استراتژیک، اهداف و رسالت کلی شرکت را تعیین می کند، در درون هر واحد فعالیت، بازاریـابی برای رسیدن به اهداف استراتژیک مساعدت لازم را به عمل می آورد. بازاریابی، فروش و تبلیغات ساده نیست، بلکه عبارت است از فرآیند کامل برای هماهنگ کردن شرکت با بهترین فرصت ها، بنابراین فرآیند مدیریت بازاریابی این چنین تعریف می شود :

  1. تجزیه و تحلیل فرصت های بازار
  2. انتخاب بازارهای هدف
  3. تهیه ترکیب عناصر بازاریابی
  4. اداره تلاش های بازار است

آینده بازاریابی

آینده بازاریابی را تا حدودی تحولات فعلی شکل می دهد و تا حدی هم توسط نیروهایی در بلند مدت. در سال های اخیر شرکت ها در سراسر جهان عمیق ترین بحران اقتصادی را از زمان رکود بزرگ دهه 1930 تجربه کرده اند. خطای بزرگ در اعتبار بی پایه و بیش از حد در شکل وام مسکن گسترش یافت، کارت های اعتباری و وام های تجاری و مسکونی به افراد و سازمان ها که نمی توانستند وام هایشان را بازپرداخت کنند.

بانک ها، سرمایه گذاران حریص، سفته بازها، دلالان فروش اوراق قرضه ناخواسته مقصر بودند. هنگامی که حباب مالی ترکید (Burst) و ارزش مسکن به شدت نزول کرد (Nosedived) فقیر و غنی، هر دو فقیر تر شدند. مشتریان هزینه های خود را کاهش دادند و هزینه های خود را معطوف به محصولات و مارک های ارزان قیمت کردند. این برای اقتصاد آمریکا یک فاجعه بود که در آن 70 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) از هزینه های مصرف کنندگان بوجود می آمد. شرکت ها بسیاری از کارگران را اخراج و بیکاری از 5 درصد به 10 درصد افزایش یافت.

بازاریابی هنوز درباره بخش بندی، انتخاب هدف برای بخش ها، تعریف جایگاه و ارائه چهار پی و ساختار برند در پیرامون محصول در حال توسعه است. با این حال، تغییرات در محیط کسب و کار (رکود، نگرانی درباره آب و هوا، رسانه های اجتماعی جدید، توانمند شدن مصرف کنندگان، موج تکنولوژی های جدید و جهانی شدن) به صورت مداوم تغییرات بزرگی را در شیوه های بازاریابی ایجاد می کند.

2000 تومان – خرید
اشتراک گذاری مقاله
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز